Een stillere koeler voor mijn grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter1997

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2010
Hoi,

Ik heb een NVIDIA GeForce GT 440 grafische kaart in mijn computer,
Als ik spelletjes speel kan je de grafische kaart duidelijk horen en dat is best irritant
Dus kan ik ergens een andere koeler kopen die past op de grafische kaart?

Alvast bedankt, Wouter

Ik zou geen geld in een GT440 stoppen als ik jou was...
Een dergelijk kaartje is niet echt bedoeld voor gamen, een betere videokaart kopen zou een beter idee zijn.

Maar op je vraag: er is een klein assortiment van gpu koelers die je op verschillende soorten videokaarten kan plaatsen, het is wel erg beperkt maar die mogelijkheid is er wel.
Nogmaals, zulke koelers kosten toch al gauw 50 euro, ik zou dan toch voor een betere videokaart gaan.

Dat ligt er even aan wat voor een computer jij hebt, je kan niet zomaar een videokaart ergens in plaatsen. Daarvoor hebben we je moederbord, merk en wattage van je voeding, processor en geheugen even nodig. Dan kan ik kijken of het bijvoorbeeld overkill of niet is en of de voeding vervangen zal moeten worden en of het zin heeft zoveel geld in de computer te investeren.

Hoi, Hier zijn de speciaficaties:
Moederbord: Asus P7H55D-M Pro
Processor: Intel Core I3 2x 3,0 GHz, met socket LGA1156
Voeding: HKC MAX: 400W
Hardeschijf: Western Digital Green Label, 1TB, SATA
RAM: 1x 2GB 2x 4GB, Corsair Vengeance

Beste Wouter,

Op zich zien de meeste onderdelen er nog wel redelijk uit dus het is het waard de videokaart te upgraden. Dan zal je er wel een nieuwe voeding onder moeten zetten want jouw merk staat in deze lijst als niet alleen slecht maar zelfs heel slecht te boek. De efficiëntie van je voeding zal ook niet boven de 70 % komen en doel is eigenlijk een efficiëntie van meer dan 80 % te hebben. Ik raad je allereerst een modulaire voeding aan, temeer omdat je bij een modulaire voeding overbodige draden kan ontkoppelen. Ik raad je de volgende voeding aan: http://azerty.nl/8-1073-90496/ocz-modxstream-pro-voeding-.html Die voeding heb ik zelf ook gehad in een geupgrade pc, werkte prima.

Bij de videokaarten zit ik meer aan een HD7850 of GTX650 Ti te denken of je moet je budget van je voeding los zien als dat van je videokaart. Bekende merken videokaarten zijn ASUS, Msi, Club 3D, Sapphire, Gigabyte en XFX. Ik zou me tot die merken beperken. Voor €150 kan je een GTX 650 Ti van ASUS krijgen en voor €160 - 170 een HD7850 van Gigabyte. De HD7850 van Ati is net wat beter dan de GTX650 Ti van Nvdia.

Bedankt voor de reactie,
Ik wist niet dan mijn voeding zo slecht is ik heb wel eens gehad dat mijn voeding wel eens uitviel maar meer niet.......
Maar ik ga nu zeker een andere voeding kopen en daarna waarschijnlijk een HD7850 Maar wat voor voeding kan ik het beste nemen? een 500Watt of een 600Watt.
En past die voeding wel in mijn behuizing? -Cooler Master Elite, Model nummer kan ik niet vinden maar hij heeft aan de linker kant een stuk doorzichtig plexiglas en blauwe leds

Bedankt voor de reactie,
Ik wist niet dan mijn voeding zo slecht is ik heb wel eens gehad dat mijn voeding wel eens uitviel maar meer niet.......
Maar ik ga nu zeker een andere voeding kopen en daarna waarschijnlijk een HD7850 Maar wat voor voeding kan ik het beste nemen? een 500Watt of een 600Watt.
En past die voeding wel in mijn behuizing? -Cooler Master Elite, Model nummer kan ik niet vinden maar hij heeft aan de linker kant een stuk doorzichtig plexiglas en blauwe leds
Je kan het beste de door mij eerder genoemde voeding nemen, die zal zeker in een cooler master elite moeten passen, het is een gewone ATX voeding die in bijna iedere kast past (als het maar minstens een midi tower is, en dat is jouw behuizing wel). Een 500 watt is voor jou genoeg.

In jouw moederbord zit 1 PCI-e x16 slot, dus je kan maximaal 1 externe videokaart in het slot doen. Je zou een HD7870 ook nog kunnen overwegen maar dat betekent wel dat je bij de totaalprijs (videokaart + voeding) die je nu hebt rustig €50 mag optellen. Je zit dan wel ver over je budget.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan