Een String passen naar een sub op een ander userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

dadio25

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2009
Hallo,

Ik heb twee userforms eentje met daarop een textbox (mytextbox) en een knop voor het gemak userform2. Op de andere een knop die de userform met de textbox en knop opent voor eht gemak userform1.

Ik probeer wat ik ingevuld heb in de textbox met een druk op de knop te passen naar een sub in een andere userform zodat ik deze String verder kan gebruik in die sub.

Hoe raden jullie mij aan om dit aan te pakken. Ik heb geprobeerd de sub aante roepen met

Code:
Userform1.deaanteroepensub mytextbox.text
de code van de sub was toen
Code:
Sub eaanteroepensub(mijnstring As String)
meer code
End Sub

Maar kreeg ik een error 438 op.

Ik zoek ook op google, maar wat ik ook probeer het wil niet zoals ik zou willen.

groeten

Doe eens een beperkt voorbeeldbestandje met enkel de userforms, en wat het resultaat zou moeten zijn dat je wil bekomen.

hallo,

Bij deze een voorbeeld. Deze heb ik werkende gekregen. Maar als ik die String niet met een label bruik maar gelijk gebruik in die sub. In mijn programma is die String een gekozen naam. Deze gekozen naam wil ik in die sub verder gebruiken, maar als ik dat probeer blijf ik een 438 fout melding krijgen dat het argument niet ondersteund wordt.

En excuses dat ik hem er nu pas op zet, maar gister had het forum het bij mij thuis een beetje moeilijk met openen en dergelijken.

Bijlagen

Waarom niet:

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()

If Len(TextBox1.Text) = 0 Then
        MsgBox "Please enter text"
        Exit Sub
    End If

Load UserForm2

UserForm2.Label1.Caption = TextBox1.Text

UserForm2.Show

End Sub

Of begrijp ik de vraag misschien niet goed?

Wigi

Hmmm in mijn programma kreeg ik daar elke keer een 438 error op.

Maar goed zoals in mijn voorbeeldje werkte het wel en ik weet nu denk wat ik fout deed.

hartstikke bedankt voor je reactie!

groeten

Graag gedaan. Zet de vraag nog eventjes op opgelost aub. Fijn weekend in ieder geval!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan