• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een stuk van gegevens van 12 tab syncroniseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Heb in exel 2003 een verlof kalender gemaakt met 12 tab bladen, voor elke maand 1.
Elke tab blad is het zelfde ingedeeld .

In kolom a staat de naam .
Deze veranderd soms omdat er iemand afvalt of een nieuwe bij komt.

Is er een moggelijkheid dat je in tablad jan een naam toevoegd of verwijderd dat deze ook ineens in de 11 andere tab bladen veranderd.
Het zou ook zo moeten zijn als je bv in maart een naam toevoegd of verwijderd dat de aanpassing alleen gebeurt in de maand maart en de maanden die er achter komen maar niet in jan en feb.

Ik weet niet of dit moggelijk is maar weet wel dat hier krakken zitten als het op exel op aan komt .
Dus kan het maar vragen:D

Hier het vb bestand is wel gezipt omdat het te groot was en heb er ook dec het laaste tab blad af moeten laten omdat het te groot was anders
Bekijk bijlage verlof blanco.zip

Laatst bewerkt:
Beste davylenders123 ;)

Aangezien alle tabbladen dezelfde structuur hebben, kan je het volgende doen.

Selecteer tab januari houd de SHIFT toets ingedrukt en klik op tab november.
Nu zijn ze allemaal geselecteert, als je nu iets typt in een cel, zal dit in alle tabbladen zo zijn.

Je kan ook tab januari selecteren en de CTRL toets ingedrukt houden, nu kan je aparte tabbladen selecteren die je wilt.
Vb: jan, maa, okt, nov

Probeer het maar eens uit.

Groetjes Danny. :thumb:

Probeer het volgende eens:
selecteer cel A7 van het laatste tabblad (in mijn voorbeeld heb ik je bestand verkleind tot januari-mei, dus cel A7 van mei)
Breng hier de formule in: =april!A7 en sleep naar beneden
selecteer vervolgens cel A7 van april, breng formule in = maart!A7 enzoverder. Alleen in kolom A van tabblad januari breng je geen formules in, maar de namen.
Indien je nu in maart een naam bijvoegt (of een bestaande aanpast),wordt die alleen "stroomafwaarts" overgenomen, dus in april mei, etc.

Bijlagen

Probeer het volgende eens:
selecteer cel A7 van het laatste tabblad (in mijn voorbeeld heb ik je bestand verkleind tot januari-mei, dus cel A7 van mei)
Breng hier de formule in: =april!A7 en sleep naar beneden
selecteer vervolgens cel A7 van april, breng formule in = maart!A7 enzoverder. Alleen in kolom A van tabblad januari breng je geen formules in, maar de namen.
Indien je nu in maart een naam bijvoegt (of een bestaande aanpast),wordt die alleen "stroomafwaarts" overgenomen, dus in april mei, etc.

Dit is wat ik bedoelde maar is het ook moggelijk dat je heel de rij neemt .

Nu is het alleen de naam die veranderd op de tab bladen maar heel die rij zou mee moeten.
Als je bv een naam verwijderd moeten ook al de kolome van de rij waar de naam in staat leeg worden gemaakt.
En als je een rij invoeg zouden al gegevens juist mee moeten opschuiven.
De namen zouden ook alfabetis moeten blijven staan per groep.

Beste davylenders123 ;)

Aangezien alle tabbladen dezelfde structuur hebben, kan je het volgende doen.

Selecteer tab januari houd de SHIFT toets ingedrukt en klik op tab november.
Nu zijn ze allemaal geselecteert, als je nu iets typt in een cel, zal dit in alle tabbladen zo zijn.

Je kan ook tab januari selecteren en de CTRL toets ingedrukt houden, nu kan je aparte tabbladen selecteren die je wilt.
Vb: jan, maa, okt, nov

Probeer het maar eens uit.

Groetjes Danny. :thumb:

Dit is ook een goede oplossing maar zo doe ik het nu al .
Was gewoon opzoek of het niet makkelijker zou gaan als je 1 maand aanpast dat de rest ook veranderd.

Toch badankt.:thumb:

Davy,

Geef die informatie dan ook mee wat je huidige werkwijze is, dat scheelt een hoop werk voor de helpers.

Gebaseerd op wat Danny voorstelde (en je blijkbaar reeds deed), maar dan ietsje geautomatiseerd.
Als je bijvoorbeeld op blad "maart" dubbelklikt in kolom A, worden de erachterkomende bladen mee geselecteerd, en wat je invult of deleted wordt overgenomen op die andere bladen (denk ik)

Bijlagen

Gebaseerd op wat Danny voorstelde (en je blijkbaar reeds deed), maar dan ietsje geautomatiseerd.
Als je bijvoorbeeld op blad "maart" dubbelklikt in kolom A, worden de erachterkomende bladen mee geselecteerd, en wat je invult of deleted wordt overgenomen op die andere bladen (denk ik)

Is me zo gelukt
Werkt al iets makkelijker

Bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan