Een tablet met een dongel mobiel maken maar wat is de beste opte?

Status
Niet open voor verdere reacties.

davega82

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2011
Kunnen jullie mij misschien vertellen wat het nou allemaal is met dat prepaid internet gebeuren? Ik ben namelijk op zoek naar mobiel internet voor op de tablet (van kpn), liefst prepaid. maar ik kom alleen op prepaid mobiel internet, maar dat is geloof ik de dongel, maar je hebt ook weer los dongel internet ofzo... ik zie echt door de voorafbetaalde bomen het internetbos niet meer :S help mij!! :) oh ja en is een dongel alleen voor kpn of heb je ook andere dongels?

Hoi,

Heb je vraag maar even een eigen plek gegeven meeliften is niet toegestaan.

Kunnen jullie mij misschien vertellen wat het nou allemaal is met dat prepaid internet gebeuren? Ik ben namelijk op zoek naar mobiel internet voor op de tablet (van kpn), liefst prepaid. maar ik kom alleen op prepaid mobiel internet, maar dat is geloof ik de dongel, maar je hebt ook weer los dongel internet ofzo... ik zie echt door de voorafbetaalde bomen het internetbos niet meer :S help mij!! :) oh ja en is een dongel alleen voor kpn of heb je ook andere dongels?

geloof dat je 3 opties hebt; alles mobiel; voor op de laptop, voor op de ipad/tablet en voor op de telefoon.

voor zover ik weet is dongel echt een product van kpn, maar denk dat anderen ook wel zoiets aanbieden.

Een dongel dat is de naam van de internetstick die men gebruikt voor draadloos internet. Deze dongel heb je niet alleen bij kpn maar ook bij bijv. Vodafone of T-mobile. Deze dongel is bedoeld voor internet op je laptop. Wil je internet op je iPad dan moet je een micro sim hebben, deze kan je meestal met je mobiele internet abonnement mee laten leveren (een abonnement met een dongel) of je kan een los micro sim abonnement nemen (krijg je geen dongel). Heb je dit bestelt dan kan je gemakkelijk online je tegoeden opwaarderen.

In de Ipad gaat inderdaad een micro sim, maar in nagenoeg elke telecom winkel kunnen ze ook een gewone sim verknippen naar een micro sim.

Verder heeft bijna elke provider een prepaid data only variant, deze zijn allemaal makkelijk op de websites terug te vinden.

http://www.vodafone.nl/shop/categor...cat11740001/prepaid-op-je-tablet/cat41980002/
Micro sim met 1 GB erop na registratie op de website van vodafone. Aanschaf 7,50 euro.
Als je door je tegoed heen bent kan je opwaarderen met een van deze bundels:
Dag 35MB 2,50 euro
Week 150MB 10 euro
Maand 350MB 20 euro
Kwartaal 1GB 50 euro

http://www.kpn.com/mobiel/mobiel-in...nly.prod?ProductUUID=c.4KAyUagk8AAAErpCwLOuXx
Tevens een micro sim. Na de registratie op de site van kpn krijg je 15 euro starttegoed in totaal. Aanschaf 10 euro.
Als je door je tegoed heen bent kan je tegoed bijkopen:
62,5MB voor 10 euro
125MB + 75MB (actie) voor 20 euro

Het voordeel van KPN is het altijd goed blijven van je tegoed, het voordeel van vodafone is de goedkopere tarieven bij het opwaarderen, de grotere startbundel en de lagere aanschafprijs.

Edit: Overigens liggen de snelheden gelijk: 3,6 MB/s

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan