• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een tekst pane mee laten bewegen met muis kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sylvester-ponte

Verenigingslid
Lid geworden
19 apr 2007
Hallo

Als je in excel 1,2,3,4,5,6....... in de opvolgende cellen wil,
Doe je dat door 1 in de eerste cel te zetten en dan van daaruit met de ctrl toets in gedrukt te slepen.

Dan laat excel ook het getalletje zien dat daar bij hoort.

Dit laatste wil ik graag imiteren met een tekst pane of zo.

Ik wil graag tijdens het selecteren van een gebied dat steeds boven de laatst geselecteerde cel een tekst pane hangt met de tijd ut rij 1 (die er recht boven staat)

zie voorbeeld

Bijlagen

ik kan me iets bedenken zodra je de muisknop loslaat na het selecteren, maar tijdens het selecteren die textbox mee laten lopen ??
Misschien in een klassemodule of zo. Bij een grafiek zou het wel kunnen ...

Hallo Eric
Bedankt voor je reactie.
Weet jij ook een manier om die opmerkingen ook zichtbaar te laten worden tijdens het selecteren van meerdere cellen? (met de muis)
bvb B4:H4

cow18,
Wat zou je in die klasse moeten stoppen?
Een soort onEvent mousemove of zoiets?

Hoi,

als je het hebt geselecteerd en je zweeft met je muis over die selectie is het toch zichtbaar

vraagje maar... waarom wil je de tijd eigenlijk zichtbaar hebben staat toch redelijk duidelijk er boven?

kan je niet beter de rij met tijden vastzetten bv of werk met lichte kleur verschillen

hallo wildboy
In het voorbeeld is de rij met tijden duidelijk te zien.
Maar in de praktijk is daar geen ruimte voor (met een 17" monitor) wordt de lettergrootte 8

en opmerkingen lichten niet op als je meerdere cellen op een rij selecteert.( alleen de eerste cel van de selectie licht op )

Het worksheet kent geen mouse events, zoals een userform en een chart. Zonder die events lijkt me je wens niet te realiseren (of mss door heel diep de api-calls in te duiken).
Zodra in een worksheet de mouse down is om te slepen geeft excel geen enkel event meer door (vergelijk met editmode van een cel). Een selectionchange vindt pas weer plaats na de mouseup. Ook een timer event (soms een laatste redmiddel in dit soort situaties) wordt niet meer afgevuurd tussen mousedown en -up. Pech.

De selectionchange kun je wel benutten bij selectie mbv het toetsenbord (shift). Je gebruikers verbieden om met de muis te selecteren is dus nog een optie...

Laatst bewerkt:
Kan simpel opgelost worden als je een userform als UI gebruikt in plaats van een werkblad.

snb, dat heb ik al geprobeerd met een doorzichtige textpane boven op het werkblad.
Het probleem is dat als ik hem (de textpane) aanklik de textpane niet meer doorzichtig is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan