een tweede computer met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaasdetweede

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2005
Hallo,

Ik heb computer met een USB-Adsl modem.

Nu komt er ergens anders in het huis nog een computer, deze moet ook internet krijgen. Het zou mooi zijn, als deze computer ook zonder de andere computer gebruik zou kunnen maken van het internet.

Hoe moet ik dat aanpakken?

Je kan dan het beste een ADSL router en modem in één kopen. De meeste routers ondersteunen namelijk geen USB modem. Zo kan je met beide PC's tegelijk op internet zonder afhankelijk te zijn van de andere pc.

Succes, Cotje

Geplaatst door Cotje
Je kan dan het beste een ADSL router en modem in één kopen. De meeste routers ondersteunen namelijk geen USB modem. Zo kan je met beide PC's tegelijk op internet zonder afhankelijk te zijn van de andere pc.

Succes, Cotje

dank voor het antwoord.

wat heb ik dan nog meer nodig.

Netwerk kaarten? of gewoon 2 lange usb kabels? (als ik geen wireless router gebruik?)

je heb op elke pc een netwerkkaart nodig en een UTP (=netwerk) kabel nodig die vanaf de router naar de pc gaat.

Dan zou t moeten werken.

Cotje

Welkom op Helpmij.

Je moet dan in elke pc een netwerkaart stoppen. Die kosten niet zo veel. En gewoon te halen bij de pc-boer.

Je moet dan vanaf de router. Een UTP kabel (geloof ik) naar beide pc doen.

Dus je hebt dan een modem-router. Je zult dan wel meerder aansluitingen hebben op die modem-router. Je moet 2 poorten hebben. Uit poort 1 bijv., gaat een internetkabel naar de pc en in poort 2 een internetkabel naar de 2e pc.

Nee, dan wordt er helemaal geen gebruik meer van USB gemaakt.

Router moet je zo zien:

Dat ding maakt zelf de connectie met het internet, dus hoeft meestal ook niet geinstalleerd te worden. Je router sluit je aan op je LAN kaartje, en dan kan je meestal met de standaard instellingen al internetten. Zo kan je elke uitgang met een UTP kabel op een LAN kaartje steken.

Leuk zo, met zen drieën op hetzelfde tijdstip (bijna) hetzelfde antwoord geven :D

hartelijk dank voor de info.

Ik heb nog een vraag:

is draadloos veel duurder, en als ik het toch draadloos wil hebben. Wat moet ik dan doen?

Gr

Tja of het duurder is weet ik niet zeker. Maar dan zou je een router moeten hebben die ook draadloos singaal kan verzenden. Dan moet je achter in je pc op een PCI slot dus, een draadloos kaartje moeten hebben. Achterop die kaart zit meestal een antenne net zoals op de router.

Zoiets Ik weet niet of je ook eem modem-router hebt die ook nog draadloos is. Maar dit zou je dan achter je modem kunnen hangen en dan een draadloos kaartje in je pc.

Ik zelf heb de ervaring dat dit niet altijd goed werkt. Signaal kan soms zwak zijn.

Maar goed als je geen zin hebt in kabels te leggen/trekken dan moet je voor draadloosgaan. Ik zelf zou alleen draadloos gaan als je een laptop hebt. Op een Computer zou ik altijd voor kabel gaan. Je moet wel nog een lege leiding hebben naar de desbetreffende kamer waar de pc staat om de kabel doorheen te trekken.

Hoi,

Je gaat dus voor draadloos. Tja een houtenvloer ik zou het eerlijk gezegd niet weten.

Zorg wel dat je de antenne een beetje goed naar elkaar toericht. Ik zie dat jou Modem/Router 1 antenne heeft. Dat hoeft geen verschil te maken maar mijn link heeft er 2. Hiermee zou je dan naar elke pc een antenne kunnen richten.

Maar dat is dan weer alleen een router. Het hoeft niet echt verschil te maken 1 antenne.

Volgens mij is dat alles wat je nodig hebt inderdaad. Een goed verstand over internetinstaleren en kaartje plaatsen zijn ook meegenomen;)

Overigens is het ook handig dat je de modem/router niet in de meterkast hangt. Hierdoor zou het signaal slecht bereik kunnen krijgen. Je kan hem beter, als het mogelijk is, buiten de meterkast hangen en zo hoog mogelijk uiteraard.

EDIT Misschien heb je hier nog wat aan.

Laatst bewerkt:
Hout maakt niets uit voor het bereik van draadloze netwerken. Alleen stalen frames in bijvoorbeeld muren of dikke betonnen muren zwakken het signaal af. (is heel erg technisch verhaal waarom, dat zal ik dus maar weg laten.... :P)

Inderdaad proberen om hem zo hoog mogelijk op ta hangen, dan heb je het beste resultaat.

Twee antenne's maakt wel degelijk verschil. Hij gebruikt er dan namelijk één voor verzenden en één voor ontvangen, wat weer sneller is. Moet je wel op de pc's ook kaarten hebben die dat ondersteunen. Als ik het goed heb het dat Wireless G+

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan