• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een tweetal vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marloes1998

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2009
Berichten
85
Een 2-tal vragen:

Vraag 1:
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid dat een tabblad niet verwijderd kan worden. Hoe kan ik dit realiseren?

Vraag 2
Wanneer je op een cel in een draaitabel gaat staan en vervolgens dubbelklikt, wordt een tabblad geopend en worden de details weergegeven.
Is er ook een mogelijk beschikbaar dat wanneer je dubbelklikt op een cel in de draaitabel er een nieuw blad wordt geopend en hier de details worden weergegeven?

Marloes
 
Marloes1998,

Vraag 1 - Als je de Werkmap Beveiligen / Structuur en vensters beveiligen - met een password beveiligd is het volgens mij uitgeschakeld.

Vraag 2 - Weet ik geen antwoord.
 
De beveiliging werkt inderdaad:). Ik kan nu niet meer de tabbladen verwijderd, maar wanneer ik nu op een cel ga staan en dubbelklik, worden er ook geen details meer weergegeven.

Dit was in eerste instantie ook niet door mij gevraagd, maar is wel een belangrijke bepaalde factor.:confused:

Marloes
 
Marloes1998,
Dit was in eerste instantie ook niet door mij gevraagd, maar is wel een belangrijke bepaalde factor

Ik heb onderstaande code met de macro recorder opgenomen en een spatie als WW gebruikt.
Nu neem ik aan dat als je dubbelklikt op een cel er een macro gaat werken.
Kun je dit er dan niet in zetten?
Code:
Sub Macro1()
    ActiveWorkbook.Unprotect
   [COLOR="Red"]Bestaande macro[/COLOR]
    ActiveWorkbook.Protect Structure:=True, Windows:=False
End Sub
[/CODE]
 
Laatst bewerkt:
Marloes1998,

De code met eventueel Password.
Code:
Sub Macro3()
    ActiveWorkbook.Unprotect "ML"  [COLOR="SeaGreen"]'Het Password[/COLOR]
[COLOR="Red"]'Je bestaande code[/COLOR]
    ActiveWorkbook.Protect ("ML"), Structure:=True, Windows:=False
End Sub
 
De oplossing zit er dichtbij, maar het is het nog niet helemaal:eek:

Ik zou graag willen dat het tabblad standaard als geblokkeerd staat en wanneer ik op een cel in de draaitabel dubbelklik de details worden gegeven. Volgens mij staat dit niet in de macro.

Marloes
 
Marloes1998,

De oplossing zit er dichtbij, maar het is het nog niet helemaal
Ik zou graag willen dat het tabblad standaard als geblokkeerd staat en wanneer ik op een cel in de draaitabel dubbelklik de details worden gegeven. Volgens mij staat dit niet in de macro.
Ik kan hier vandaan niet zien of er een macro in zit.
Dat nam ik aan omdat als je dubbelklikt zoals je zei er details worden gegeven.
Daar moet toch een opdracht voor zijn?
Hij kan niet ruiken wat je wil als je dubbel klikt denk ik.

Kijk eens achter het Blad, daar moet dan de code staan.
Klik met rechts op het tabBlad en kies voor Programmacode weergeven.
 
Laatst bewerkt:
In de bijlage heb ik een voorbeeld opgenomen.

De macro is ingevoerd.

Nu is er een draaitabel en wanneer de macro gedraaid is, wordt d.m.v. dubbelklikken in de draaitabel geen details meer verkrijgen.
Feitelijk zou ik het willen omdraaien. De tabbladen dienen beveiligd te zijn en op het moment dat er dubbel geklikt wordt in de draaitabel, dienen de details te worden weergegeven.

Hopelijk is hiermee meer duidelijkheid ontstaan;)

Marloes
 

Bijlagen

  • Draaitable beveiliging.xls
    25 KB · Weergaven: 30
Marloes1998,

Hoe dit werkt met dubbelklikken snap ik niet, zie geen macro.
Je dubbelklikt en er wordt een blad aangemaakt, ik kan niet vinden hoe dit werkt.

In het blad heb ik een kleine uitleg gedaan, het werkt niet perfect.
Misschien dat er iemand is die meer verstand van Draaitabellen heb en je verder kan helpen.

Suc6
 

Bijlagen

  • Draaitable beveiliging(Hv).xls
    36 KB · Weergaven: 25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan