Een uitdaging

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffew817

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Ik zit met het volgende. Ik heb het gratis spel UltraStar Deluxe afgehaald voor mijn vriendin. Dat is het SingStar maar dan op de computer. Nu had mijn vriendin graag gehad dat je na het zingen van het liedje jezelf is terug opnieuw kan horen. Dit softwarepakket houdt dit spijtig genoeg niet is.
Is het nu mogelijk om het programma aan te passen en deze functie er bij te maken? Hoe kan ik de code van het oorspronkelijk programma aanpassen?
Graag een beetje help

Eerst even een vraagje.
Welke programmeertalen beheers je en in welke taal is dit spel geschreven ?

Ik beheers C++ en een beetje visual basic en html

Ik zou het echt niet weten in welke taal dat programma staat. Hoe kan ik dat weten als ik de oorspronkelijke code niet heb?

Wat je wil is niet zo eenvoudig te programmeren.
De eenvoudige oplossing: installeer een eenvoudige soundrecorder, die gewoon je wave-out kan opnemen (Audacity bvb) en laat die recorden en afspelen.

De 'échte' ingewikkelde (en interessantste) oplossing: Jij schrijft een programma (een wrapper) voor je spel. Wat doet dat programma?
Bij het opstarten van jouw programma wordt UltraStar gestart.
Jouw wrapper doet wat audacity hierboven anders voor jou doet. (Als UltraStar events genereert kan je deze misschien opvangen, en het opnemen pas starten wanneer een lied in UltraStar start).

Ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen dat de tweede optie veel meer tijd in beslag zal nemen om te realiseren...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan