Een uitklapbare balk, moet je die het zelfde maken als een scroll over balk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad, bloed zweet en css op dit forum. Ontzettend bedankt.!

En daar kom ik ook nog even aan :rolleyes:
En ik ben het ook helemaal eens met ErikBooy007 en Jorryt! :thumb:
En ik denk dat ik toch liever text-align: center gebruik in plaats van margin:0 auto, vind ik toch iets makkelijker :p
@Jorryt: Ja sorry, 'k was blijkbaar iets te lui om op die gedachte te komen :o
Just

Sorry, ik bedoelde eigenlijk image maps, mapedit is een progje om die mee te maken.
Just

Ehm, als je wilt weten of iets achterhaalde html is, ga je gewoon even kijken in de specificatie. :p
  • Daar geef je met "zoeken op de pagina" je trefwoord "image map" op ... en: hokus-pokus! :)
  • Voor de veiligheid (eventuele veroudering in de redelijk nabije toekomst) kan je het op dezelfde manier ook ff checken bij de html5-spec: hokus-de-pokus.
Los hiervan heeft een image-map wel het nadeel dat je er geen hover-stijl aan vast kunt plakken. Dat kan wel met css-hover en is veel gebruiksvriendelijker.
O ja: als je heel grillige hover-vormen hebt, dan redt je het niet met css alleen. Bv. bij een kaartje met de NL provincies zijn de vormen niet zo, dat je ze in een soort raster met naast elkaar liggende rechthoekjes kunt krijgen (wat voor een css-container nodig is). Dan moet het toch opgelost worden met een image-map, waarin je wel willekeurige vormen kunt maken. Voor wisselen van kleur bij het hoveren ben je dan aangewezen op css+javascript.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Gewoon een vragenhoekje voor wat kleine dingetjes :p
En je hebt me weer erg geholpen csshunter! :thumb:
Maarja, mathijsf blijft nu wel lang weg ja...
Just

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan