Een uitvoerbaar programaatje maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo allemaal

Hoe maak je een uitvoerbaar programmaatje dat zowel in WinXP als in Win7 werkt.

Mvg
Jan Filarski

Bij het gebruik van een op .NET gebaseerde programmeertaal is het belangrijkste dat op beide besturingssystemen dezelfde versie van Microsoft .NET Framework geïnstalleerd is (de versie waarmee de toepassing in de IDE is gecompileerd).

Jouw vraag is helaas behoorlijk onduidelijk :( heb jij wel ooit zelf uitvoerbare apps of programma gebouwd of ooit zelf zoiets gemaakt ?? heb jij wel benul over zoiets enz..
Eigen bijv. uitvoerbare programma's kan je met ''Autoplay Media Studio '' maken en als je wel zoiets begint moet je ook als eerst weten wat je maken wil, dan moet je ook iets verstand van scripts maken hebben en ook zeer veel geduld voor enz..

En uiteindelijk voor XP ??

Hallo Tobias

En hoe controleer ik dat?

En mochten die versies NIET gelijk zijn, hoe verhelp ik dat ?

Alvast mijn dank

Jan Filarski

Wanneer je het hebt over een uitvoerbaar programma dan neem ik aan dat je een exe bestand bedoelt.

Om die te maken heb je toch een fatsoenlijk programmeerpakket nodig. Ik denk dan aan Pascal, Delphi, C, C++, C#, Basic. Er zijn er zeker meer maar die schietne mij niet zo snel te binnen.

Overigens, dit zijn pakketten met een behoorlijke leercurve.

Overigens, een fatsoenlijk Windows programma draait zowel onder XP als onder Vista als onder Windows7. Je praat in dat geval niet meer over scripts maar over programma's.

Laatst bewerkt:
Verplaatst van XP naar deze sectie.
Hier staat je vraag wellicht in de juiste sectie.

Laatst bewerkt:
#onduidelijk

Heb je al een progje gemaakt of moet je dat óók nog doen :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan