Ik kan met een eenvoudige macro een letter "x" plaatsen in een actieve cel door middel van een dubbelklik. Ik zet dan een VBA macro-tje in de programmacode van het tabje onderin.
In de cel staat oorspronkelijk een keuze rondje, met de unicode 20DD.
(dan kan nl. het kruisje ook met de pen gezet worden op een uitgeprint exemplaar)
Het kan echter voorkomen dat de gebruiker zich vergist. Ctrl-Z doet het echter niet (meer) na een macro.
Ik zou graag bijvoorbeeld de Ctrl, Shift of Alt toets willen gebruiken in combinatie met een dubbelklik om het rondje weer terug te plaatsen. Voor het rondje gebruik ik
unicode 20DD.
Uit het bovenstaande komen twee vragen bij me op:
a) hoe krijg ik via een VBA macro regel een unicode 20DD in de actieve cel?
b) is het mogelijk om een dubbelklik met een Crtl, Alt of Shift toets te combineren?
Wie o wie kan me verder helpen?
In de cel staat oorspronkelijk een keuze rondje, met de unicode 20DD.
(dan kan nl. het kruisje ook met de pen gezet worden op een uitgeprint exemplaar)
Het kan echter voorkomen dat de gebruiker zich vergist. Ctrl-Z doet het echter niet (meer) na een macro.
Ik zou graag bijvoorbeeld de Ctrl, Shift of Alt toets willen gebruiken in combinatie met een dubbelklik om het rondje weer terug te plaatsen. Voor het rondje gebruik ik
unicode 20DD.
Uit het bovenstaande komen twee vragen bij me op:
a) hoe krijg ik via een VBA macro regel een unicode 20DD in de actieve cel?
b) is het mogelijk om een dubbelklik met een Crtl, Alt of Shift toets te combineren?
Wie o wie kan me verder helpen?