Een vaag probleem tijdens het spelen van een spel

• Onderwerp starter Onderwerp starter tanab
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

tanab

Hallo,

Ik speel afentoe wel eens een spelletje op de PC. dat ging voorheen uitstekend ik heb een prima grafische kaart etc.
maar nu heb ik sinds vandaag een heel irietant probleem wanneer ik mijn spel op fullscreenmode afspeel dan switcht hij om de 30 seconden (meer of minder kan ook) terug naar het bureaublad wanneer ik daarna vanuit de taakbalk het spel weer aanklik kan ik weer 30 seconden spelen en krijg ik hetzelfde probleem....

Iemand enig idee?

Bij opstarten van de computer krijg ik wel ene melding van windows media center dat de tuner niet correct meer werkt of iets in die trant.

Overigens ik heb het geprobeerd bij verschillende spellen (o.a. Lineage 2 en League of legends) en bij beide games krijg ik verschijnsel dus het zal iig niet aan het spel liggen...

Graag jullie hulp!

Groetjes Toby Bonhof

Dit is een proces of programma dat op de achtergrond van Windows draait. Blijkbaar vraagt dit om de 30 seconden even de aandacht van de pc. Software is niet netjes geschreven, want dit gedrag hoort niet. Ik herken het wel. De oplossing is om er via taakbeheer achter te komen wel programma dit gedrag veroorzaakt. Daarna moet je er voor zorgen dat als je spellen speelt dit programma niet aktief is.

Je zei al iets over WMP en een tuner die niet gevonden is. Typisch gedrag van zo'n soort programma is om op vaste intervallen te kijken of er nu wel een tuner is. Ik zou eens beginnen met WMP tijdelijk uit te schakelen.

Hallo,

Bedankt voor uw reactie.
Ik heb vandaag ook geconstateerd dat hij dit doet tijdens het computeren zonder dat ik een game speel...

het is lastig uit te leggen maar ik zal het proberen...

bijvoorbeeld als ik op google zit dan wil ik iets intypen en dan kapt hij me opeens af met typen dus de focus staat dan ineens niet meer op google input vakje maar ergens anders...

je vertelde iets over het deactiveren van WMP? hoe kan ik dit doen...

overigens kan het te maken hebben met het feit dat ik recentelijk ACE codecs pack heb geinstaleerd? of Classic Media Player?

Groeten Toby Bonhof

// EDIT

ik heb een screenshot gemaakt van de processen die ik op het moment van spelen open heb staan het zegt me eigenlijk allemaal vrij weinig...
misschien hebben jullie enig idee wat ik moet proberen te sluiten... Overigens heb ik geprobeerd de Media Center Receiver Service te beendigen maar na een bepaalde tijd komt dit process gewoon weer opdraven;

hier de screenshot van mijn processen....

http://img717.imageshack.us/img717/2541/processen.jpg

ps. L2.exe is het spel dat ik op dat moment PROBEER te spelen

//EDIT 2

Ik heb een process gevonden dat mogelijk de oorzaak kan zijn namelijk: hostprocess voor windows services... Nou moet ik wel elke keer als ik me computer opstart dit process uitschakelen... Is dit verstandig ik weet namelijk niet echt wat dit proces precies doet. Is er een makkelijkere manier om dit te omzeilen dan elke keer maar weer hostproces beeindigen?

Alvast heel hartelijk dank

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat hostprocess is een Windows eigen proces. Zeer waarschijnlijk niet de oorzaak van je probleem.

Klik in taakbeheer eens onderaan op de knop 'Processen van alle gebruikers.....' en laat het resultaat dan hier eens zien. De dingen die ik nu zie zijn niet echt vreemd.

Maar hetgeen je beschrijft versterkt mijn theorie. Een niet netjes geschreven programma eist op vaste intervallen de aandacht van Windows op.

Stop die dwm.exe en alles wat begint met 'eh ' eens. Kijk dan nog eens wat het resultaat is.

De processen met eh worden beeindigd en springen na een paar seconden weer doodleuk op...
en dat andere maakt het slepen van mijn windows erg traag....

Toch is deze methode de enige oplossing. Net zolang processen stoppen tot je de oorzaak van dit gedrag vind.

Het hostproces wordt altijd door een ander proces gestart, dus ook daar zul je nog verder naar moeten zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan