een van de netwerkkabels is niet aangesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeanette39

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
sinds een paar dagen krijg ik steeds de volgende melding. LAN-verbinding: een van de netwerkkabels is niet aangesloten. Vervolgens heb ik geen verbinding meer met mijn chatprogramma, en wordt het downloaden van bestanden onderbroken. Het internet werkt nog wel voldoende, maar de meldingen komen steeds vaker binnen, dus hoe lang nog is de vraag...
Ik heb windows XP en een kabelverbinding van Chello met een Motorola modem. Een Sweex router + switch, LB000021.
Kan iemand mij helpen?

Systeemherstel al geprobeerd?

Waarna werkt het weer? (reboot pc, reset router?)

Ik hoef helemaal niks te doen. Hij gaat vanzelf weer werken. Het zijn steeds korte onderbrekingen van de verbinding, waarna hij vanzelf weer verbinding maakt.

Controleer je netwerk kabels eens of deze nog goed zijn aangeloten.
Druk ze eventueel even aan om er zeker van te zijn dat ze goed zijn aangesloten.

't kan ook zijn dat er wat is met je kabels. Dat daar een breuk in zit. Dat kan je natuurlijk ook checken. Het kost wel wat geld maar het kan

opgelost

Volgens mij heb ik het probleem nu opgelost, door de kabels op een andere ingang in de router te duwen. Er waren 4 ingangen; ik had twee kabels, en ik heb ze dus gewoon verplaatst. En nu heb ik nergens meer last van!

Misschien toch een los contactje ofzo?

In ieder geval bedankt voor de tips!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan