• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een variabele variabele mogelijk of niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

universe

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Berichten
99
Ik heb een hele lijst met variabele, asl voorbeeld neem ik wel even de variabele genaamd "test".

ik heb dus een lijst met variabele gemaakt

Code:
Public test1 As Variant
Public test2 As Variant
Public test3 As Variant
Public test4 As Variant
Public test5 As Variant

Nu vul ik deze variabelen al eerder met bepaalde waarden. Ik heb een teller gemaakt die zorgt dat de cellen telkens naar beneden gaan om daar de volgende waarde in te kunnen zetten. Maar hoe kan ik het maken dat het getal achter het woord "test" ook een variabele wordt ivm met de teller.

Zo ziet het eruit:

Code:
xx = 3
yy = 1
                                                
Do
                                                
Range("l" & xx, "r" & xx).Value = test & yy

xx = xx + 1
yy = yy + 1
                                                
Loop Until yy = 30

Is er een mogelijkheid dat het getal achter het woord "test" dus ook opteld en zo de variabele wel laat werken??

alvast bedankt voor eventuele moeite:)
 
ik heb het ook al geprobeerd om stukjes tussen aanhalingstekentjes te doen, maar dat mag niet baten.

hieronder voorbeelden die ik heb geprobeerd.
Code:
Range("l" & xx, "r" & xx).Value = "test" & yy

Range("l" & xx, "r" & xx).Value = "test" & yy ""

Range("l" & xx, "r" & xx).Value = "test & yy"

Iemand een idee, ik kom er echt niet uit:confused:
 
Gebruik een matrix, in het Engels een Array. Vul die met de waarden, en schrijf hem dan weg naar het bestand.
 
ik zal stap voor stap uitleggen wat het hele verhaal doet.

1. hij maakt vanuit een planning een rapport aan.
2. dit rapport wordt gedeeltelijk ingevuld.
3. er wordt een statuslijst aangemaakt, deze statuslijst heeft verwijzingen naar het rapport.
4. wat er in de cellen staat van de verwijzing staat, wordt in de variabele gezet.
5. deze variabelen worden in een database gezet.

de variabelen genaamd "test" zijn dus die variabelen die uit de verwijzingen komen.
Misschien helpt dit om het hele verhaal wat duidelijker te maken. Ik heb dus niet te maken met vaste waarden die ik in een variabele kan zetten. Ik moet het koppelen aan bepaalde cellen.

hoop dat dit wat duidelijkheid op de zaak geeft

:)
 
Zoek info over het vullen van een Array. Onder andere in de helpfiles bij ReDim Preserve staat er wat je kunt gebruiken.

Je maakt een variabele (gedeclareerd als Long), en die laat je telkens plus 1 doen als je nieuw element tegenkomt. En dan schrijf je dat in de Array, de index is dan die variabele.

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan