• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een variant op de SOMPRODUCT formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

wivoe

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2008
Hallo,

De formule =SOMPRODUCT(AANTAL.ALS(INDIRECT("'"&Lijst7&"'!$C$55:$C$60");I4)) werkt prima.
De &Lijst7& zijn de tabbladen Jan t/m Dec en I4 is het bedrijf waarop gezocht wordt in het gebied C55:C60.

Mijn vraag is, wat moet er aan deze formule veranderd worden, of andere formule, om i.p.v. het aantal te zoeken bedrijven (I4) te
zoeken naar de SOM van de bedragen van de bedrijven (I4) in de tabbladen Jan t/m Dec. De bedrijven staan in willekeurige volgorde in C55:C60

Heb al gestoeid met het verwijderen van AANTAL.ALS en nog wat wijzigingen, maar niets hielp.

Bij voorbaat dank,

Wim

Het helpt enorm als je een voorbeeldbestand kunt plaatsen.
In ieder geval mis ik de informatie waar de bedragen te vinden zijn.

Ondertussen heb ik me er nog wat verder in verdiept; interessante constructie om met INDIRECT 3D-referenties te simuleren.

Als de bedragen terug te vinden zijn in het bereik D55: D60 van de betreffende werkbladen, dan werkt:
Code:
=SOMPRODUCT(SOM.ALS(INDIRECT("'"&Lijst7&"'!$C$55:$C$60");I4;INDIRECT("'"&Lijst7&"'!$D$55:$D$60")))

Hallo Marcel,

Sorry dat het zo lang duurde, maar ik kreeg de verkorte versie niet zo snel voor elkaar.

De formule die jij hebt gemaakt werkt prima! Mijn complimenten.

Nogmaals hartelijk dank. Ik zal hem op slot zetten, als ik het slotje kan vinden.

Groeten, Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan