• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een vba probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

nootie

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2008
Ik ben hier nogmaals en kheb 2probleempjes.

Ik zou graag een textboxwaarde die verschillende is van 1 tot 1000 een msgbox geven.

if textbox.value<> 0 to 1000 then (klopt wel niet)
msgbox ....

In een listbox heb ik een tabel(soort wanden) geplaatst die afkomstig is van mijn excelwerkblad (op het excelwerkblad staat er ook bij elke soort wand een landawaarde), nu zou ik graag wanneer ik een soort wand heb geselecteerd in de listbox dat die landawaarde in mijn cells(1,1) komt.

hier heb je een vb van mijn tabel

soort wand landawaarde
natuursteen 3,4
metaal 2,1

alvast bedankt

Een voorbeeld zou toch nog wel het eea verduidelijken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

De 2 problemen zijn opgelost, wel heb ik een nieuw probleem

ahoi,

Kben een beginner van vba in excel. Ik heb 2 Userforms, waarbij userform1één commandbutton bevat "cmdb1" en de userform2 één commandbutton bevat "ok".
Nu zou ik graag wanneer ik op cmdb1 klik dat userform2 zichtbaar wordt en wanneer men dat op de knop ok klikt van userform2 moet er een msgbox verschijnen. maar die msgbox mag er enkel komen als men geklikt heeft op de commandbutton cmdb1.
Ik heb iets van dit:

Userform1 => commandbutton cmdb1:

Code:
Public Sub cmdb1_Click()
Dim click As Boolean
click = True
UserForm1.Hide
UserForm2.Show
End Sub

Userform2 met commandbutton ok:

Public Sub ok_Click()
If click = True Then
MsgBox "...."
End If
End Sub
Het probleem is dat hij die click altijd herkend als een false.

dank u wel, hopelijk snappen jullie het nu wel

Laatst bewerkt door een moderator:
nootie,

houd het eens bij 1 forum aub:

http://office.webforums.nl/forum/viewtopic.php?t=32230&sid=cd60536366e221c876db193fb3440fcb

Dit is alles behalve netjes naar helpers toe, al is het niet verboden op dit forum.

En dan zit er amper 20 minuten tussen het posten van de 2 vragen. Zo desperate op zoek naar een oplossing?

Je heb trouwens nog niet geantwoord op een eerdere vraag van jou, waar helper Ronancio de moeite genomen heeft om jou te helpen.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=351949

Moraal van het verhaal: kijk om naar de helpers en dan zullen zij zich ook buigen over jouw vragen ;)

Wigi

Wel, ik heb idd vlug een oplossing nodig. Het is een opdracht voor school van mij en kheb niet veel tijd meer. Dus dacht ik kga naar verschillende forums zenden en zo kijken wie er eerst antwoord.
Kheb wel idd vergeten een bedankje te zetten bij mijn vorige vraag. Kzal dit vlug eventjes rechtzetten. srr daarvoor.

Ciao

Geen probleem :thumb:

Als je kan, ook de vraag op opgelost zetten. Dat doe je door rechts onderaan op de pagina van dat topic de status in Opgelost te klikken. Bedankt.

Maar schoolopdrachten worden op forums niet behandeld, daarvoor is het JOUW opdracht.

Toch veel succes gewenst.

Wigi

Laatst bewerkt:
Nuja, het is toch niet dat ik heel mijn opdracht laat oplossen door jullie. Ik vraag enkel maar een klein stukje ervan, omdat ik echt niet meer verder kan.

Toch bedankt om me te helpen

Probeer click eens als een publieke variabele:

Public click As Boolean

'dan de rest van de code.

Public ... komt dus helemaal bovenaan in de module van de userform.

Lukt dit niet, zet deze regel code dan BOVENAAN in een gewone module, dus niet van een userform.

Wigi

kheb het geprobeerd bovenaan in de userform en ook in eens in een apart module, maar het werkt allebei niet. Hij wil nog altijd geen msgbox geven
Merci:p

kheb het geprobeerd bovenaan in de userform en ook in eens in een apart module, maar het werkt allebei niet. Hij wil nog altijd geen msgbox geven
Merci:p

:shocked:
De variabele in een andere module zetten zal niet werken.

Kan je het bestand niet opsturen?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

:shocked:
De variabele in een andere module zetten zal niet werken.

:shocked::shocked: Daar zou ik toch nog niet zo zeker van zijn hoor Roncancio

Ik zal zelfs meer zeggen, ik heb het ondertussen werkend gekregen op die manier... :eek: En niet op een andere manier.

Maar het is weeral laat geworden vandaag, ik ga slapen ;)

Wigi

Laatst bewerkt:
:shocked::shocked: Daar zou ik toch nog niet zo zeker van zijn hoor Roncancio

Ik zal zelfs meer zeggen, ik heb het ondertussen werkend gekregen op dit manier... :eek:;)

Wigi

Het wordt laat:eek::( Ik had niet gezien dat de variabele public was.:o

Excusez-moi,

Wel, ik heb idd vlug een oplossing nodig. Het is een opdracht voor school van mij en kheb niet veel tijd meer. Dus dacht ik kga naar verschillende forums zenden en zo kijken wie er eerst antwoord.
Kheb wel idd vergeten een bedankje te zetten bij mijn vorige vraag. Kzal dit vlug eventjes rechtzetten. srr daarvoor.

Ciao
En huiswerkvragen worden hier niet behandeld, deze gaat op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan