Een veld automatisch laten invullen

• Onderwerp starter Onderwerp starter reb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

reb

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
Ik heb een basiskennis access en zit met een probleem bij het maken van een formulier.

Bij het invullen van een persoonlijk paswoord in mijn formulier zou er automatisch in een ander tekstvak de naam moeten verschijnen van die werknemer.
Ik heb een tabel met het paswoord en werknemer en een tabel voor de ingegeven info in op te slaan.

Ik zoek hiervoor de meest simpele oplossing, dus zonder macro's of visual basic.
Het heeft waarschijnlijk iets te maken met relaties en koppelen.

alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Maak een bound form en zet een combobox op dat form ook bound. koppelen via het password. Kijk voor een voorbeeld in de Northwind database.

Hoe maak ik een bound form en wat is een combobox?:confused:

reb

Een "bound form" is een formulier gekoppeld aan een tabel of query.

Een "combobox" is een keuzelijst of een keuzelijst met invoervak.

mvg
Charles

Bijna goed.
Een combobox is een keuzelijst met invoervak.
Een listbox is een keuzelijst.

Een bound form kun je maken door de wizard formulieren te gebruiken en het nieuwe formulier te baseren op een tabel of een query.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie,

Mijn formulier is al gekoppeld aan de tabel. Maar het is de bedoeling dat het paswoord wordt ingevoerd in een gewoon tekstvak. Er zou dus geen keuzelijst in mijn formulier moeten voorkomen.

Is dit mogelijk?

mvg

reb

Ja, dat kan.
Zet een nieuw tekstveld op je formulier.
Zet de volgende eigenschap van dit tekstveld:
- Besturingselementbron: Het veld in je tabel dat gekoppeld moet worden met dit tekstveld

In je tabel kun je dan nog bij het invoermasker van het veld opgeven dat je alleen maar sterretjes wilt zien als er iets ingevoerd wordt (dat is wel gebruikelijk voor wachtwoorden).

Het is gelukt!

Bedankt voor de tips en uitleg :thumb:

mvg

reb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan