een veld automatisch laten invullen

• Onderwerp starter Onderwerp starter jpvds
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jpvds

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2002
Hallo,
Ik heb een Access tabel (Access 2013) met verschillende kolommen. Daarvan zijn er twee die de prijs van bepaalde artikelen bevat. Bij kolom A is de prijs in Belgische frank (BEF) uitgedrukt omdat het over oudere artikelen gaat. Andere zijn recenter en daarvan is de prijs in Euro in een tweede kolom, nl. kolom B, weergegeven. Wat ik nu zoek is een procedure waardoor de omzetting van BEF in kolom A automatisch gebeurt naar Euro in kolom B. De voorwaarde is wel dat het veld in BEF een waarde heeft (het gaat dan over een oud artikel). Is de waarde =0, dan betekent dit dat het artikel recent is en de waarde dus reeds in de kolom van Euro ingevuld is. In dit geval mag de procedure dus niet werken.
Ik heb geprobeerd om het zo duidelijk mogelijk voor te stellen. Ik zou zeer blij zijn mocht iemand mij op weg willen helpen.

Waarom reken je de bedragen niet eenmalig om? Wat is het nut van het bewaren van de oude prijzen? Nu help je eigenlijk moedwillig de normalisatie van je db naar de gallemiezen...

De vragen die je terugstelt, lijken me niet echt relevant voor het gestelde probleem.

Kan zijn, maar oplossingen verzinnen voor nutteloze en onnodige problemen heeft in ieder geval voor mij geen enkele meerwaarde.

Nou ben ik ook weer niet helemaal onwillig; je kunt eens naar een tabelmacro kijken. Dat zou moeten werken. Of een berekend (brrrr....) veld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan