een veld veranderen van alle records

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankie59

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2008
Goedemorgen,
Ik heb een database, waar ale facturen en kassabonnen verwerkt worden.
Nu laat ik van elke post enkele journaalposten maken om deze te importeren naar het boekhoudprogramma. Het boekhoudprogramma kan niet zien welke post reeds geimporteerd is. Vandaar dat ik een tabel heb met alle journaalposten waarbij ik een veld heb genaamd "import". Dit veld staat automatisch op "Yes". Ik heb een query gemaakt die alle "nog te importeren posten"laat zien. Dus waarbij dit veld op "Yes"staat.
Ik heb een knop op het formulier van de query waarbij ik alle posten exporteer naar een bestand, die dan later geimporteerd wordt door het boekhouprogramma.
Nu is de bedoeling dat alle zichtbare posten in de query, dus met het veld "Import"op Yes aangepast worden waarbij het veld "Import"aangepast wordt van "Yes"naar "NO".
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan realiseren?
Alvast bedankt

MVG Frank

Dat kun je doen met een bijwerkquery. Deze start je nadat je de export hebt gemaakt; je maakt dus een opdracht
Code:
     DoCmd.OpenQuery stDocName, acNormal, acEdit
bij de bestaande knop die de bijwerkopdracht uitvoert. Als je op het formulier een selectie maakt, dan kun je die op dezelfde manier gebruiken bij je bijwerkquery.

een veld veranderen van alle record

Dank je, het werkt perfect.

MVG Frank

Mag je de vraag ook nog op Opgelost zetten ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan