Een Videocamera Kopen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0706

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2010
Hallo,

Ik zou graag een Videocamera willen gaan kopen.
En ik weet niet wat voor eentje ik er nodig zou hebben.
Dus vraag ik hier om advies:
Ik wil een Videocamera hebben waarmee je ook foto's kunt maken en de filmpjes moeten een beetje hoge kwaliteit zijn, dus niet vaag enzo.
Als je zo naar dit filmpje kijkt: http://www.youtube.com/watch?v=N5VYdTpf6s8&feature=channel_video_title (Met HD afspelen) zie je dat de haren van de hond er nogal scherp uitzien, zo'n Videocamera zou ik willen hebben.
Weten jullie misschien een goede?

Lijstje van wat ik wil:

Mijn budget: 100 tot de 300 euro.
Ik weet niet hoe het gaat met het scherp stellen maar als hij dat ondertussen het filmen zelf doet wil ik er wel zo eentje.
HD filmen of gewoon hoge kwaliteit.
Ik wil er ook foto's mee kunnen maken.
Eentje met een goede batterij, dus niet van die AA batterijtjes.
Eentje die je aan de computer kan aansluiten.
Ik wil een SD-kaartje, SDHC of hoe het ook heten mag.
Ik zou het liefste niet zo'n kijker willen hebben waar je met je oog op moet gaan ofzo, ik wil er eentje met een schermje net zoals deze:
Deze vorm zou ik ook wel willen hebben, niet het soort camera het nu is maar van hoe die eruit ziet.

Alvast bedankt.

EDIT: Ik denk dat deze goed is: http://azerty.nl/2-997-431420/canon-legria-fs46-camcorder-.html
Maar is deze ook wel echt goed naar alles wat ik wil hebben? (Lees mijn lijstje)

Laatst bewerkt door een moderator:
Let op de resolutie, Full HD is erg goed (1920x1080). Let ook op geheugen. Wil je veel opslag met wat mindere batterijduur, kies een camera met een harddisk. Wil je wat minder kunnen opslaan met langere batterijduur kies voor SDHC. En kijk ook even naar het opnameformaat, neemt ie in .avi of .mod of zoiets op?

mischien is het handig om even je budget te noemen

en een lijstje van wat je wensen zijn voor de camera

Ben zo vrij geweest je vraag te verplaatsen naar de juiste afdeling

hier een site waar wat camera,s opstaan

in de zoekfuntie kan je aangeven wat je belangrijk vind

Link !!

Laatst bewerkt:
Ik heb een videocamera gevonden maar ik weet niet zeker of het goed is. (Lees mijn eerste reactie daar staat het bij)

ik zou je deze aanraden :

JVC_GZ_HM650

het is misschien iets duurder maar dan heb je wel een full hd camera , wat dus betekent dat je scherper en mooier beeld hebt

hier nog even jou camera dan kan je het vergelijken

Canon_Legria_FS46

je bedoelt dezelfde als die ik opnoemde neem ik aan ?

deze camera is in vele gevallen beter dan de canon en dat is terug te zien in de specificaties .

het is ook maar net wat je wil als je veel wilt filmen is dit een prima ding .

wil je meer foto,s nemen dan zou ik toch voor een ander soort type camera gaan .

wil je een compacte camera of maakt het niet zoveel uit ?

Ik wil gewoon een goede videocamera met goede kwaliteit, niet vaag enzo dus maar beetje HD, maar ik wil er ook foto's mee kunnen maken zodat ik me geld beter besteed.

EDIT:

Over de camera: http://www.besteproduct.nl/JVC_GZ_HM650/specificaties.html

Zoeker = NEE
Kan ik dan geen gemaakte filmpjes op de camera kijken?

Externe Microfoon = NEE
Als ik aan het inzoomen ben gaat dan ondertussen het geluid weg of niet?
Zo niet, hoor je de inzoom knopjes dan in het filmpje of niet?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan