Een virus dat zich niet laat detecteren en verwijderen HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

sh00t

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2010
:Windows 7 home
Ik heb een virus opgelopen door een onschuldig lekende programma. Ik ging virus scannen met nod 32 anti virus, windows defender en allerlei anti virus programmas maar die zien het niet als een virus. Ik weet precies waar de virus ligt maar ik kan het niet verwijderen. Ik probeer het handmatig te verwijderen maar het is in gebruik waardoor ik het niet kan verwijderen. Ik kan ook niet bij de taakbeheer komen. Er staat dan Taakbeheer is uitgeschakeld door de systeembeheerder.
Bijna ieder vorm van wijziging brengen aan de computer is uitgeschakeld waardoor ik de virus niet kan verwijderen.
Ik heb ook wat op internet opgezocht over dit probleem van virusen die belangrijke instellingen verranderen op computers. Maar het lukt me niet. Veel van die tutorials zijn bedoeld voor win xp/win vista/ windows 7 ultimate en niet voor de normale windows 7 home. Die oplossingen van die tutorials zijn vooral : type dit in bij start-zoek klik op dat enzovoort maar windows 7 heeft al dat soort dingen niet.
Ik heb de virus van iemand op youtube gekregen. Ik kreeg in een prive bericht een link naar mijn probleem in zo'n spel. Ik downloadde het. Toen ik erop klikte kwam er te voor schijn:
Error not compatible with program Files(x86) - Program deleted to prevent harm.
Maar die error krijg ik nu altijd wanneer ik de pc opstart.
Ik heb die prive bericht nog steeds op mijn youtube account staan. Maar de gene die het mij stuurde heeft meteen na het sturen zijn account verwijderd.

Ik smeek alstublieft help mij:(:confused::eek:. Mijn pc is al vandaag een stuk slomer geworden. Hopelijk kunnen jullie lezen wat ik heb getypt.

EDIT 28-7-2011 12:42:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik weer die problemen met: systeem beheerder heeft uitgeschakeld weer oplossen want ik kan niet naar mijn taakbeheer kijken want die is licht grijs als ik het probeer te openen
en via andere wegen als ik het probeer krijg ik weer die systeem beheerder uitgeschakeld blabla error.
en andere dingen zoals opdrachtpomp en dat soort dingen zijn allemaal uitgeschakeld:(

Laatst bewerkt:
Aangezien je weet waar het virus zich bevind, zou je misschien iobit unlocker kunnen proberen ( klik hier ).

nadat je het geinstalleerd hebt, kan je op zoek gaan naar het virus of het programma waar het virus zich in bevind, en selecteer deze. klik daarna met de rechter muisknop op het geselecteerde gebied / bestand, en selecteer in het menu " iobit unlocker " .

Het programmaatje start op en laat jouw geselecteerde bestand(en) zien. Eronder staat een button waarop " unlock " staat, maar daarnaast kan je kiezen uit verschillende opties, in jouw geval word het dan " unlock and delete " . Het bestand word naar de prullenbak gegooit zodat je daarna kan legen.

ik hoop dat je dit voor mekaar krijgt ;)

Wellicht een veel makkelijker optie om eerst mee te beginnen.

Onderstaande link is van het gratis Microsoft programma Process Explorer. Dit is een programma dat jou veel meer laat zien dan je standaard taakbeheer. Installatie is teven niet nodig.
Download het programma, schakel je internet verbinding uit, open het programa, selecteer vervolgens de virus met je rechtermuis en klik op proces beëindigen.
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653

De meest voor de hand liggende oplossing tegen alle virussen is om systeemherstel uit te voeren en de instellingen van je pc daarmee terug te zetten naar een eerdere datum waarop alles goed werkte. Als dit werkt dan moet ik dit zeker meteen doen.
Aan het type virus wat jij hierboven schets, zal hoogstwaarschijnlijk deze optie ook uitgeschakeld zijn.

Laat aub weten of een van de oplossingen die ju nu voorgedragen hebt gekregen ook hebben geholpen.

Wat heel goed en relatief makkelijk werkt is om de harde schijf van de besmette pc tijdelijk via een usb connector aan een andere pc te koppelen.

Vervolgens laat je de virusscanner daarna zijn werk doen op de schijf. De bestanden op deze schijf zijn nu niet in gebruik dus makkelijker te verwijderen.

Met deze methode wordt bijv. niet de registry opgeschoond. Dus na afloop nog de schijf weer terugplaatsen en ook daar nog een scan doen. Meestal vind je hier nog een hoop besmettingen omdat het virus niet meer aktief kan zijn. De laatste restjes worden nu ook nog verwijderd.

@RogerS
Dat is inderdaad ook een hele goeie. Denk wel dat hij bij het terugplaatsen een registry error kan blijven krijggen en dan is het toch heel verstandig om daarna de optie systeem herstel te gebruiken.

Dat valt wel mee CB01. Wat je doet is in de eerste stap de fysieke bestanden verwijderen. Hiermee zorg je ervoor dat als je de schijf weer in de originele pc stopt het virus niet meer kan starten. Als laatste moet je ook de virusscanner op deze pc weer laten lopen. Als het goed is zal namelijk je eigen virusscanner nu de restanten (dus ook registry) kunnen herkennen en de laatste restjes opruimen.

Aangezien je weet waar het virus zich bevind, zou je misschien iobit unlocker kunnen proberen ( klik hier ).

nadat je het geinstalleerd hebt, kan je op zoek gaan naar het virus of het programma waar het virus zich in bevind, en selecteer deze. klik daarna met de rechter muisknop op het geselecteerde gebied / bestand, en selecteer in het menu " iobit unlocker " .

Het programmaatje start op en laat jouw geselecteerde bestand(en) zien. Eronder staat een button waarop " unlock " staat, maar daarnaast kan je kiezen uit verschillende opties, in jouw geval word het dan " unlock and delete " . Het bestand word naar de prullenbak gegooit zodat je daarna kan legen.

ik hoop dat je dit voor mekaar krijgt ;)

Bedankt ervoor ik heb het verwijderd maar de pc is nog steeds wat sloom geworden sinds die virus alsof die er nog is.

Wellicht een veel makkelijker optie om eerst mee te beginnen.

Onderstaande link is van het gratis Microsoft programma Process Explorer. Dit is een programma dat jou veel meer laat zien dan je standaard taakbeheer. Installatie is teven niet nodig.
Download het programma, schakel je internet verbinding uit, open het programa, selecteer vervolgens de virus met je rechtermuis en klik op proces beëindigen.
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653

De meest voor de hand liggende oplossing tegen alle virussen is om systeemherstel uit te voeren en de instellingen van je pc daarmee terug te zetten naar een eerdere datum waarop alles goed werkte. Als dit werkt dan moet ik dit zeker meteen doen.
Aan het type virus wat jij hierboven schets, zal hoogstwaarschijnlijk deze optie ook uitgeschakeld zijn.

Laat aub weten of een van de oplossingen die ju nu voorgedragen hebt gekregen ook hebben geholpen.

Bedankt voor die link het is best wel handig maar ik had die virus handmatig verwijderd door op de .exe bestand te selecteren en te verwijderen. Waardoor ik deze manier niet kan toepassen want ik kan de virus niet vinden en mijn virus scanner nod32 en windows defender zien ook geen virusen in mijn pc maar het is wel heel wat slomer geworden in 2 dagen door die virus.
Toen ik die virusprogramma voor het eerst ging openen verwijderde het zichzelf. Wat later vond ik het in mijn muziek map. Dus best wel een raar plek. Ik denk echt dat iemand mij dagelijks probeerd te hacken.

Laatst bewerkt:
Dat valt wel mee CB01. Wat je doet is in de eerste stap de fysieke bestanden verwijderen. Hiermee zorg je ervoor dat als je de schijf weer in de originele pc stopt het virus niet meer kan starten. Als laatste moet je ook de virusscanner op deze pc weer laten lopen. Als het goed is zal namelijk je eigen virusscanner nu de restanten (dus ook registry) kunnen herkennen en de laatste restjes opruimen.

Ok ik zit nu virus te scannen hopelijk kan die restjes nog vinden maar ik denk het niet. Want ik had dat nog gister 2x gedaan volledige scans maar ik krijg steeds te horen dat er geen virus op de computer zit.

De reden waaom je hem in je muziek map hebt teruggevonden kan zijn omdat de gene die in jou computer zit deze opnieuw heeft geupload. Dat zou mogelijk kunnen zijn als er meer dan 1 virus op je pc staat.

Maak je niet al te druk om dit geheel. Jou oplossing is om systeem herstel te gebruiken. Kies hierin voor een datum waarop alles nog goed werkte en alles zal weer teruggezet worden zoals het toen was.

Mocht je niet weten hoe je dit doet zie dan onderstaand filmpje op youtube.com. Ik weet niet wel OS jij gebruikt. In dit filmpje zie je W7. In XP kun je dit vinden door te kliken op: Start--> Configuratiescherm--> Categorieweergave (links in je scherm)--> Prestatie en onderhoud--> Systeemherstel (links in je scherm)
De rest werkt allemaal hetzelfde.

http://www.youtube.com/watch?v=EQstKHBea5c

OPGELOST- En download malwarebytes zelfs als je dit probleem niet hebt. het is echt een geweldig programma. Mijn anti virus scanners zoals eset nod32 zagen geen virus in mijn computer maar deze antivirus heeft het snel en makkelijk gefixt:)

Laatst bewerkt:
Top man :thumb:
Blij dat het opgelost is en zo heb je toch een hoop dingen geleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan