Een virus via MSN? Image022.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donna1

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2006
Hallo,

Ik vermoed dat ik een virus heb gekregen via msn, sterker nog, ik weet het bijna wel zeker.

Vanochtend kreeg ik van een vriendin via msn een file toegestuurd, een zip. (achteraf) helaas heb ik hem geaccepteerd. Ik vroeg haar wat het is maar kreeg geen reactie. Ik heb de zip ungezipped en in de map zat een file genaam image022.jpg-www.photoclubs.com
Je zou denken stom maar ik heb er op geklikt en kwam op een blanco internet pagina.

Later op de dag zag ik een andere vriendin en zei mij dat ik haar een file had toegestuurd die onveilig was, en ik wist van niks. Van anderen heb ik nog niks gehoord. Sprak met haar af dat zodra ik thuis was dat we even via de msn het verder zouden bepraten omdat het toch raar is. Terwijl ik haar aanklik stuurt "hij" deze file image022.jpg opnieuw naar haar!
Met de 2 x file stonden 2 zinnen erbij;

* hey you got a myspace album anyways heres my new myspace album accept k ?

en

* Hey just finished new myspace album! theres a few kinky ones in there!

-------------

Dit lijkt mij duidelijk een virus die via msn gaat! Het stuurt deze file door zonder dat jij er iets aan doet, hij stuurt zich zelf en gaat dus gepaard met de bovenstaande zinnen!
Ben er ongewild schuldig aan het te verspreiden door het open te klikken en te zien! maar ik ben er niet :o over want de 1e vriendin is op familie vakantie in thailand en stuurt zo nu en dan wel eens foto's toe, dus vergiste ik mezelf door de image022.jpg. Laten we het zo zeggen: I JUST GOT PUNK'D!!! :D

Nee, er is niks lollig aan deze hoogstwaarschijnlijkste gaande virus. Dus een paar vragen;

1. Is dit dus inderdaad een MSN Virus? zoja, is het al bekend bij jullie en
2. Wat kan ik eraan doen?

Ik zie graag reacties tegemoet,

Groetjes,
Donna

Scannen op virussen en spyware dus!

lijkt me logisch mrmusic! dat is het eerst wat ik ben gaan doen!

Crash;

Geweldig, top! Ik ga er gelijk mee aan de slag, thanks!

Is dit al wel een bekend soort msn virus? Ik heb het bericht voor mij ook gelezen van msn virus, maar het gaat toch om verschillende files, werkwijze hetzelfde wel maar andere docs, of gaat het toch om hetzelfde?

grtjs
Donna

@#$%
Ben ik bijna een kwartier bezig met een mooie workaround, typen als een gek.:shocked:
Ben dus te laat.:confused:
Alweer iemand die wordt doorverwezen naar een ander Forum (Nucia).

Oke, is ook een goeie tip.
pfff

Ben ik bijna een kwartier bezig met een mooie workaround, typen als een gek.:shocked:
Ben dus te laat.:confused:
Alweer iemand die wordt doorverwezen naar een ander Forum (Nucia).
Scheelt een hoop getype, als je uitleg weet te vinden.:)

EDIT
Kan ik tóch nog iets toevoegen.
Ik had het bestandje al (MD5 hash: b18cc1ed9eac567af78e58f769b2e813) en heb 'm in m'n VM gerund. Exact dezelfde verschijnselen.

Is dit al wel een bekend soort msn virus? Ik heb het bericht voor mij ook gelezen van msn virus, maar het gaat toch om verschillende files, werkwijze hetzelfde wel maar andere docs, of gaat het toch om hetzelfde?
Ja, het is een bekend soort, verschillende aliassen, maar meest gebruikte is Trojan-Downloader.Win32.Injecter.n.
En bij iedereen geeft het dezelfde melding in je IRC.
Maar het is wel in staat om nog meer malware binnen te halen. En dat maakt het enige verschil tussen deze en andere soortgelijke besmettingen.
Maar goed, eerder genoemde adviezen zijn prima.

Ik had wat tips over de registerwaarde die je kunt verwijderen, en de kopieen die het aangemaakt heeft. Maar misschien is het wel beter dat je een hijackthis-logje laat nakijken. Helaas mag dat hier niet en dus maar naar Nucia.

Indien tóch nog geintereseerd: het is voor mjij een kwestie van copy/paste. Dan hoor ik het wel

Laatst bewerkt:
thanks chato! top van je dat je toch nog hebt gereageerd. Ik hoop niet dat je nu ook weer 15 min bezig was :)

Ik ben nu bezig met het advies van Crash, de msnfix is nu bezig! ik heb alleen niet de optie " uitvoeren als administrator" gezien, maar alleen klik op een toets om te beginnen...
maar goed, het loopt! Ik hoop toch wel dat het ook niet erg al te lang duurt!

Ik heb msn maar afgesloten, kreeg steeds meer berichten over het file! :confused:

Mocht ik hier niet uitkomen chato dan hoor je van me, thanks

Is er verder nog iets wat goed is voor mij om te weten hierover?

p.s. trouwens, moet ik msn gesloten houden tijdens de msnfix? ik heb em maar afgesloten omdat er telkens berichten kwamen

Laatst bewerkt:
Je kunt ook gewoon MSN opnieuw installeren. En ik hoop dat je geleerd hebt dat je een link op MSN NOOOOOOOOOOIT! moet aanklikken, behalve als je er zeker van bent dat het veilig is.

GooGooJansen

P.S. Raar dat ik die nog niet gekregen heb :confused:
Ik heb meer dan 200 contacten en ben 24/7 Online.
Nog niks gezien

Beste GooGooJansen, zoals ik al schreef ben ik er dus ingestonken, aangezien het een image was, lees mijn startbericht! Je hoeft niet te hopen dat ik ervan geleerd heb, want het kan iedereen gebeuren! Ik ben altijd heel voorzichtig en klik eigenlijk nooit zo iets aan! Ook met emails enzo, spam en zeker forwards! Ik heb hier diverse websites waar ik mee werk dus kijk altijd uit, dat moet!! Het kan iedereen een keer gebeuren! ;)

Maar wat je zegt heb ik inderdaad gedaan. De pc sloot uit zich eigen tijdens de msnfix scan 1 x af en met heropstart heb ik daarna MSN idd gedelete. Diverse scans zijn vannacht over de pc gegaan en de Trojan is gevonden en gedelete, dus ik hoop dat het hiermee zo klaar is.

grtjs. Donna

k hoop dat het hiermee zo klaar is.

dus niet!!! zo werkt het dus niet, vandaag gaat het ijskoud verder maar dan met image024.jpg in plaats van image022.jpg. De msn-fix maar weer gestart, hopelijk zonder dat ie stopt!

Bij de uitleg van Bendeboy (zie link) staat ook aangegeven om een Hijackthis log te plaatsen. Doe dat op het forum, waarvan de link is. Helpmij kijkt deze logjes niet na.

hey crash, ja dat ga ik ook doen! had al begrepen vanuit je eerste link dat dat hier niet kon!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan