Een volume erbij maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertinwezep

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2007
Hallo,

Mijn probleem is:
Ik wil 1 volume erbij aan maken ik zal het hieronder aantonen

De situatie die nu het geval is:
Systeem 160GB
GJ 60GB
Robert 60GB
Recovery 20GB

De situatie die ik graag wil:
Systeem 160GB
GJ 50GB
Robert 60GB
Recovery 20GB
Software 10GB

Ik heb het geprobeerd met computer beheer,maar als ik dan 10 gb van de schijf GJ afhaal,en dan daarmee een nieuwe wil beginnen,krijg ik de volgende foutmelding:

Er is onvoldoende ruimte op de schijf/schijven beschikbaar om deze bewerking te voltooien

Wie kan mij helpen zodat ik het met Computerbeheer kan oplossen,of wie heeft er een programma waarmee ik het makkelijk wel kan doen zonder risco's ?

b.v.b

Wat heb je precies gedaan / welke muisopdrachten binnen computerbeheer om het doel te bereiken?

Ik heb rechtermuisknop op GJ gedaan , Toen Volume verkleinen,dan kom je in zoon schermpje en dan moet je kiezen hoeveel GB van de GJ Schijf afmoet,ik heb daar 10000 ingevult,toen drukte ik op verkleinen.
Zie screenshot nu:

1200126728-980.jpg

Toen heb ik rechtermuisknop gedaan op 9,77 GB niet toegewezen toen heb ik gedrukt op, Nieuwe Eenvoudige Volume maken.(dat was de enigste optie die ik kon doen) toen heb ik weer 10000 ingevult,toen heb ik mijn station letter gekozen (was de N),toen heb ik mijn Volume naam ingevult : Genaamd Software,en toen op voltooi gedrukt.

En dan krijg ik de foutmelding:

Er is onvoldoende ruimte op de schijf/schijven beschikbaar om deze bewerking te voltooien

Daar experimenteren (zoals je het nu doet) redelijk veilig is op deze schijf, kun je overwegen om eens geen 10000 in te vullen maar 90000. Lukt dat dan nog niet dan zou je kunnen overwegen (nadat je de data van GJ veilig hebt gesteld) om eens niet te kiezen voor verkleinen, maar verwijderen volume en daarna 2 nieuwe aan te maken.

Ik wil GJ iniedergeval niet verwijderen (ookal is het maar tijdelijk)

Omdat dat in netwerkverbing staat en het is erg lastig om dat goed voor de praat tekrijgen

toen heb ik weer 10000 ingevult,toen heb ik mijn station letter gekozen (was de N),toen heb ik mijn Volume naam ingevult : Genaamd Software,en toen op voltooi gedrukt.

En dan krijg ik de foutmelding:

Dat bedoelde ik. (met een typefoutje van één 0 van mij -aangepast-)

Laatst bewerkt:
Uiteraard 9000 ipv 90000, anders maak je dezelfde typefout als die ik maakte.

Dan wordt het lastiger, zeker als je die partitie niet tijdelijk de nek om wil draaien.

Ik heb er nog eens even over nagedacht en kwam tot het volgende :

een harde schijf kan maximaal vier primaire partities bevatten, of 3 primaire partities en een uitgebreide partitie. Tel vervolgens je huidige aantal partities en kijk wat het gevolg is als je er één bij gaat maken.

Ik heb er nog eens even over nagedacht en kwam tot het volgende :

een harde schijf kan maximaal vier primaire partities bevatten, of 3 primaire partities en een uitgebreide partitie. Tel vervolgens je huidige aantal partities en kijk wat het gevolg is als je er één bij gaat maken.

Dit was voor mij de oplossing voor deze foutmelding..

bedankt!

grtz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan