• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een - voor alle tekst in de cellen zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michieldv

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2011
Beste forummers,

Ik heb regelmatig een lijst waar ik allemaal - tekens voor de normale celinhoud wil zetten.
Nu heb ik eerst een rij met positieve getallen en vanaf rij 1102 wil ik voor alle getallen een - teken plaatsen.
Ik heb al van alles geprobeert met cel eigenschappen en dan een - teken voor het Standaard plaatsen, maar ik kom er niet uit.
Wie kan mij helpen om vanaf rij 1102 voor de tekst in de 3 kolommen een - teken te plaatsen.
Zo nodig mag er ook een macro gebruikt worden, dat heb ik ook nog geprobeerd, maar daar heb ik net iets te weinig kennis van om het daarmee te kunnen.

Met de onderstaande URL kan het bestand geopend worden, en kan er geprobeerd worden.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-TWXB8IM7KWML.xls

Alvast super bedankt!

Groet Michiel

Beste Michiel,

Je zou de 3 kolommen met "deg" kunnen kopieren+plakken van kolom C/D/E naar F/G/A.
Voer in cel C1102
Code:
=TEKST.SAMENVOEGEN("-"&F1102)
en je kan deze opzij trekken en naar beneden...

Misschien heeft iemand anders nog een mooiere oplossing... succes!

Code:
sub snb()
  [A1102:C3000]=[if(A1102:A3000="","","-"&A1102:C3000)]
end sub

Laatst bewerkt:
Allen zeer hartelijk dank voor jullie hulp!
Dit gaat een stuk sneller dan dat ik alles opnieuw moet invullen en doortrekken e.d.

Nogmaals hartelijk dank, dit versneld mijn werkproces behoorlijk!

Groet Michiel

Ps: dit topic krijgt een slotje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan