• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een voor mij TE complexe materie in excel :-s

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emelie

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2009
Berichten
39
Hey,

ik zou enkele gegevens willen trekken uit excel, maar ik heb totaal geen idee hoe het te doen. Dit is het probleem:

Als cel A1 gelijk is aan "tekst1" of "tekst2" of "tekst3" ... enzovoort (tem Tekst10) EN als er een cijfer is ingevuld in cel J1 en/of cel K1 en/of cel L1 en/of cel M1 en/of cel N1 dan wil ik in een ander werkblad als uitkomst krijgen:

in het eerste veld de tekst waaraan cel A1 gelijk is, in het tweede veld de naam van het werkblad waaruit de gegevens gehaald zijn en in veld drie de naam van de kolom waarin een cijfer stond dus bvb de naam van kolom J of kolom K en als er meerdere cijfers waren ingevuld (bvb in zowel cel J1 en cel K1 en cel L1) dan wil ik in veld drie de kolomnaam van cel J1 in veld vier de kolomnaam van K1 en in veld vijf de kolomnaam van L1.

Is dat mogelijk en zoja kan iemand mij de goeie richting uitwijzen?

Alvast hartelijk dank!
 
misschien zou een klein voorbeeldje uploaden wonderen doen...
 
Als ik je vraag goed begrijp, dan moet het dit zijn.
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    10,8 KB · Weergaven: 28
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan