Een vraag het aan .... maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glipper

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2011
Beste Helpmij ~ Leden !

Ik zou graag een : Vraag het aan {Naam} maken..

Dat die dan in een Database gaat zoeken , voor een oplossing van een vraag !

Is het mogelijk Flash Player ?

Groetjes ,
Glipper !

Ja hoor, als je maar genoeg vragen en antwoorden in de database zet.

Hoi Glipper,
Eh, ik snap de vraag niet helemaal.
Er is natuurlijk een nogal breed assortiment aan vragen te bedenken waar {Naam} een antwoord op zou moeten verzinnen - maar verzinnen is er niet bij, alles moet tevoren al in een database staan. Die zou dus loeigroot moeten worden; om maar een paar vragen te noemen:
  • Hoe vouw ik een papieren vliegtuigje?
  • Wat is de scheikundige formule van Quizalofop-p-ethyl?
  • Waar koop ik een kaart van de Haute-Savoie?
Misschien is een "FAQ" een betere oplossing: daarin kan je de vragen zelf verwoorden, en de bijpassende antwoorden toevoegen. Voordeel is dan ook, dat je dit steeds kan uitbreiden met nieuwe Veel Gestelde Vragen.

De rol van Flash ontgaat me ook wat: wat moet een Flash-filmpje doen? Het antwoord geven? Dan moet de database dus bestaan uit een hele riedel met Flash-video's.
En moet je iets downloaden ?
En welke animatie enzo ?
??? Of moet er een getekend figuurtje met een stemmetje komen, die de tekst uitspreekt van wat het antwoord is?

Maar het allermakkelijkste is natuurlijk deze: vraag-uw-vraag.htm. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hoi Glipper,
Eh, ik snap de vraag niet helemaal.
Er is natuurlijk een nogal breed assortiment aan vragen te bedenken waar {Naam} een antwoord op zou moeten verzinnen - maar verzinnen is er niet bij, alles moet tevoren al in een database staan. Die zou dus loeigroot moeten worden; om maar een paar vragen te noemen:
  • Hoe vouw ik een papieren vliegtuigje?
  • Wat is de scheikundige formule van Quizalofop-p-ethyl?
  • Waar koop ik een kaart van de Haute-Savoie?
Misschien is een "FAQ" een betere oplossing: daarin kan je de vragen zelf verwoorden, en de bijpassende antwoorden toevoegen. Voordeel is dan ook, dat je dit steeds kan uitbreiden met nieuwe Veel Gestelde Vragen.

De rol van Flash ontgaat me ook wat: wat moet een Flash-filmpje doen? Het antwoord geven? Dan moet de database dus bestaan uit een hele riedel met Flash-video's.

??? Of moet er een getekend figuurtje met een stemmetje komen, die de tekst uitspreekt van wat het antwoord is?

Maar het allermakkelijkste is natuurlijk deze: vraag-uw-vraag.htm. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Dag CSShunter ,

Ik bedoel , bij Ikea :

ikea10.png

Die een animatie .

Groetjes ,

Glipper

Dat is een zoekmachine met een plaatje er boven. Het makkelijkst is om gewoon een database met vragen te maken een bestaand zoekprogramma te gebruiken om vragen en antwoorden te zoeken in de database. De vragen en antwoorden zul je zelf moeten bedenken en uitschrijven though.

De animatie kun je gewoon van internet afplukken ergens.

Dankje Frats !
En moet je een database maken in MySql ofz ?
En welke codes gebruik ik hiervoor ?

Bijvoorbeeld:
Voorlopig genoeg? ;)

NB: Als je de bezoeker een vraag laat intikken (i.p.v. voorgebakken vragen te gebruiken), zal je hiernaast ook zelf een script-machine moeten ontwikkelen die de gestelde vragen kan herleiden tot het juiste antwoord in de database!
Voorbeeld:
Het onderwerp van de database is: website maken.
  1. Ingetikte vraag is: "Hoe laat is het?"
    Script moet zeggen: "Ik begrijp u niet. Kunt u de vraag anders stellen?"​
  2. Ingetikte vraag is: "Hoe geef ik de tijd weer?"
    Script moet zeggen: "Bedoelt u: (a) klok weergeven? Of bedoelt u: (b) tijdstip van de dag weergeven? Of bedoelt u: (c) afbeelding weergeven afhankelijk van tijdstip? Of bedoelt u: (d) iets anders?"​
    Bij (a), (b) en (c) moet naar het betreffende antwoord in de database gegaan worden. Bij (d) moet het antwoord zijn: "Helaas, hier heb ik geen antwoord op."
En zo zijn er duizenden mogelijkheden te bedenken! :rolleyes:
In feite moet je steeds achteruit werken: een serie trefwoorden bedenken die met een bepaald antwoord te maken hebben.
Zoiets hebben ze ook bij de IKEA-website gedaan (probeer maar).
Vandaar dat voorgebakken vraag-antwoord setjes veel eenvoudiger zijn! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan