een vraag over accounts bij server 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

angellicktroope

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
ik heb zelf een aantal servers waarvan eentje is voor data opslag en ik zou willen weten zonder enig andere server opties aan te zetten of het mogelijk is om meerdere accounts toe te voegen voor me broertjes en me ma want tot nu toe gebruike ze de admin login waar ik altijd niet altijd even happy mee ben

welke manier dan ook is welcom

bij voorbaat dank

Als ik aanneem dat je een Windows domein hebt:
Start -> Uitvoeren -> dsa.msc
Zoek je eigen account op, en maak in dezelfde container nieuwe gebruikers aan, door te rechtsklikken op die container (=linker deelvenster) en te kiezen voor Nieuw -> Gebruiker

Tijs.

Ok, je wilt dus een lokaal account aanmaken op een file-server.

Dit kan op verschillende manieren.

Makkelijkste manier is via Start -> Uitvoeren -> lusrmgr.msc

Wil je hebben dat ze ook lokaal kunnen aanloggen, dan zul je daar ook rechten voor moeten geven: Start -> Uitvoeren -> gpedit.msc
[Ik heb even geen W2003 NL beschikbaar, dus doe ik het hier hoe het in de UK versie is. Je vindt wel welke de juiste instellingen zijn voor de NL versie, lijkt me]
Open Computer Configuration
Open Windows Settings
Open Security Settings
Open Local Policies
Open User Rights Assignment
Dubbelklik Allow logon locally
Voeg de gebruiker(s) toe

Wil je hebben dat ze (ook) via Extern Bureaublad mogen aanloggen, dan gaat dat het makkelijkst via:
Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl
Ga naar tabblad Externe Toegang
Klik het knopje in de 2de paragraaf, en voeg de gebruiker(s) toe.

Succes,

Tijs.

dankje ik zal het uit proberen als ik wat meer wakker ben geworden en zoizoo ik gebruik alle windows os'en in uk ik haat nl op pc's en het traint meteen je talen ^^

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan