een vraag over Sp2 voor Home xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doeversoft

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Berichten
230
k'heb ff een klein vraagje:

heb net Service pack 2 geinstaleert op Home maar pakten het bestuurings systeem na het opnieuw opstarten niet meer.
heb hem opnieuw moeten instellern maar heb mijn twijfels nu over dat ik Sp2 moet installeren wat moet ik doen. Want kan nu geen Windowsmediaplayer 11/moviemaker 2.1 etc. niet gebruiken.


alvast bedankt.
 
k'heb ff een klein vraagje:

heb net Service pack 2 geinstaleert op Home maar pakten het bestuurings systeem na het opnieuw opstarten niet meer.
heb hem opnieuw moeten instellern maar heb mijn twijfels nu over dat ik Sp2 moet installeren wat moet ik doen. Want kan nu geen Windowsmediaplayer 11/moviemaker 2.1 etc. niet gebruiken.


alvast bedankt.

had je die erop staan toen je SP2 ging instaleren? dan kon het wel eens zijn omdat dit nieuwere versies zijn als in de SP2 die ik ken en dat hij daarom een beetje vaag doet. waar bleef hij precies hangen met het opstarten? misschien help fix boot.
 
reactie

nee dat had ik er nog niet opstaan toen...
...hij bleef hangen bij het aanmelden gaf na 5 min dat o zo bekenden blauwen scherm aan.
heb nog met veiligen modus terug in de tijd geprobeert maar te vergeefs.
 
nee dat had ik er nog niet opstaan toen...
...hij bleef hangen bij het aanmelden gaf na 5 min dat o zo bekenden blauwen scherm aan.
heb nog met veiligen modus terug in de tijd geprobeert maar te vergeefs.

en heb je toen heel windows overnieuw geinstaleerd? of begrijp ik het verkeerd? zo ja dan zou ik hem er gelijk opgooien nu staat er nog weinig op en is het dus een minder probleem om het weer helemaal overnieuw te doen. maar er zit een automatische backup functie in de instalatie van SP2 dus ik geloof niet dat dat nodig was.
 
Krijg je weer een blauw scherm, noteer dan de dingen in de rode vakjes:

bsod_big.gif


En over SP2, die heb je, als je pc weer goed werkt, echt wel nodig.
Anders geen Windows Updates en beveiligingsupdates en dan krijg je weer problemen.

En, heb je nog een Windows XP CD?
Ja --> Dan kunnen we later misschien wat doen in de Herstelconsole
Nee--> Mischien lenen.
 
Wat heel belangrijk is bij de installatie van sp2 op een computer die al een tijdje draait is dat je schoon bent, geen temps geen (min mogelijk) activex, cookies en vooral geen spyware, virussen en aanverwanten.. Als je zeker weet dat je schoon bent en je systeem hebt gecontroleerd met een chkdsk /p /r (recovery console) en daarna goed defragmenteerd en een sfc /scannow, dan gaat het meestal wel goed..

Als het je lukt om weer terug in windows te komen kan je misschien het beste sp2 weer er af gooien (Ik weet niet meer of dat lukt met systeem hertsel maar via software lijst altijd) alles checken/fixen en weer terug er op..

:)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt

heb gisteravond mijn hdd gedefragmenteerd. en na de instalatie van Sp2 deedt hij het gewoon. Bedankt voor de tips!.

M.V.G D van Oeveren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan