Een vraag voor diegene die een CI+ module hebben geinstalleerd (?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kerbasi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 aug 2014
Goedendag iedereen

- -

Nu mijn vraag is:

Weten jullie of je je resolutie (720p of 1080i kan kiezen)/geluid zelf kan veranderen in jou TV opties -> CI+ module?

Ik vraag dit omdat ik manueel wil kiezen in welke resolutie de kanalen spelen, ik heb gezien dat 720p beter is omdat progressive beter is dan interlaced resolutie.

Ik ben ook nog nieuw met deze CI+ module en ik ga eentje halen dus vraag ik me nu af of ik dat manueel kan veranderen en eventueel ook mijn geluid dan naar Dolby Digital kan zetten en dat laten onthouden op alle kanalen (ook voor de resolutie).

Ik weet dat dit een beetje een rare vraag is, maar iemand die al gebruik maakt van een CI+ module van Telenet/Ziggo/UPC die mij kan vertellen of dit gaat?

Ik hoop natuurlijk dat dit gaat want een CI+ module lijkt me toch wel een aanrader.

BTW (By The Way):

Mijn TV is een LG van merk en het merknummer is 32LN5404, deze is CI+ gecertificeerd en heeft DVB-C tuners, etc. (Is ook FULL HD 1080p/HD Ready/Direct LED/32inch)

Hier is de link naar mijn TV eventueel jullie nog vragen hebben:

http://www.lg.com/nl/televisies/lg-32LN5404-led-tv?gclid=CK-6rI2erMACFRMatAodEkEAQQ

- -

Alvast hartelijk bedankt en ik hoop dat iemand met ervaring hier een antwoordt voor heeft. :)

Laatst bewerkt:
ci (plus) is een kaartlezer, deze leest enkel de gegevens van de smartcard.

de functies die jij wilt (geluid, beeld) zijn instellingen van de tv en van de zender.

of je resolutie kan veranderen weet ik niet zeker maar lijkt me niet.

ten eerste word er niet meer dan 720 uitgezonden en ten tweede zou ik niet weten waarom je een resolutie wil verminderen op die tv.

wat geluid betreft, ook dit is puur afhankelijk van je tv.

ci (plus) is een kaartlezer, deze leest enkel de gegevens van de smartcard.

de functies die jij wilt (geluid, beeld) zijn instellingen van de tv en van de zender.

of je resolutie kan veranderen weet ik niet zeker maar lijkt me niet.

ten eerste word er niet meer dan 720 uitgezonden en ten tweede zou ik niet weten waarom je een resolutie wil verminderen op die tv.

wat geluid betreft, ook dit is puur afhankelijk van je tv.

Goedendag headlight

Bedankt voor jou reactie, inderdaad ik denk dat ik dat ook via de TV moet doen (resolutie/geluid).

Ik heb denk ik ergens gelezen dat je dat misschien wel kon omdat je dan een optie krijgt van de CI+ module en dan misschien als ik daarop druk dat er dan een lijst verschijnt met welke resolutie/geluid je kan pakken voor de kanalen, etc.

Nu voor de resolutie, wel mijn plan was om al de kanalen op 720p dan te zetten want p is beter dan i omdat je bij progessive (p) alles waar ziet gebeuren wat je ziet en bij interlaced (i) maar de helft.

Jij zegt mij nu dat er niet meer dan 720p wordt uitgezonden, als dat waar is dan lijkt me dat al perfect! :)

Voor het geluid/resolutie, ja als ik mijn CI+ vandaag gehaalt heb zal ik een nieuwe post maken over of ik het nu wel kan veranderen of niet.

- -

Nog is bedankt voor jou reactie en verwacht van mij een nieuwe post in de avond! ;)

UPDATE:

Ik heb mijn CI+ Module gehaalt en ik moet zeggen..

OH MIJN GOD!!!!!!!!!!!!!!

HET BEELT/GELUID IS 1000X BETER. :D

Installatie was ook wel vrij makkelijk, maar in begin is het toch wel een beetje schrik in de broek omdat je je CI+ module niet wil breken of stuk maken, dus moest ik eerst ook nog HARD drukken voordat de TV de CI+ module herkende en dan de zenders decrypteerde (Voor diegene die willen weten hoelang het decrypteren duurt van alle kanalen, het duurt ongeveer 20-25 minuten.), maar dat lukte allemaal! :)

_ _

Nu over het geluid en het beeld:

Ik heb gezien dat je nu je je DTV audio kan veranderen of op automatisch kan laten staan met de smartcart/module:

Automatisch wil zeggen dat hij automatisch kijkt wat de zender uitzendt dus zet hij het automatisch bv. op Dolby Digital.

Of je kunt het manueel veranderen en dan op Dolby Digital+ laten maar dan krijg je niet het echte geluid van de zender zelf dus laat ik het op automatisch. ;)

Dus over het geluid weet ik het nu. :)

- -

Nu voor de resolutie:

Ik heb gezien dat je jou resolutie NIET kan veranderen omdat de zender hun hoogste resolutie doorverzenden die ze verzenden.

Dit wil ook NIET zeggen dat het ECHT 1080i is, omdat ik heb is opgezocht of je je resolutie kan veranderen en bekijk deze review is:

Dit staat er op de eind-decisie-:

Engels:

Final Take

What all these numbers and processes mean to the consumer is that there is really no such thing as a 1080i LCD, Plasma, or DLP TV. If an LCD, Plasma, LCD TV is advertised as being a "1080i" TV, it really means that while it can input a 1080i signal - it has to scale the 1080i image to 720p for screen display. 1080p TVs, on the other hand, are simply advertised as 1080p TVs and any incoming 720p or 1080i signals are scaled to 1080p for screen display.

In the final analysis, when inputting a 1080i signal on either 720p or 1080p TV, what you see on the screen is the result of many factors, including resolution, motion response, color processing, contrast, brightness, and background video, and video scaling and processing.
Nederlands:

Final Take

Wat al deze nummers en processen betekenen voor de consument is dat er eigenlijk niet zoiets als een 1080i LCD, Plasma, of DLP TV. Als een LCD, Plasma, LCD TV wordt geadverteerd als zijnde een "1080i" TV, het betekent eigenlijk dat terwijl het mogelijk invoeren van een 1080i signaal - het heeft het imago van de 1080i schalen naar 720p voor schermweergave. 1080p tv's, aan de andere kant, zijn gewoon geadverteerd als 1080p-TV's en alle inkomende 720p of 1080i signalen worden opgeschaald naar 1080p voor schermweergave.

In de uiteindelijke analyse, bij het invoeren van een 1080i signaal op zowel 720p als 1080p TV, wat je ziet op het scherm is het resultaat van vele factoren, met inbegrip van resolutie, beweging response, kleur verwerking, het contrast, de helderheid en de achtergrond video en video scaling en verwerking.

Dus dit wil zeggen dat het wel 1080i is maar niet ECHT, omdat de tv's die ware 720p/1080p zijn, die moeten het 1080i/720p downscalen naar 1080p/720p (hangt af van of je TV 720p/FULL HD 1080p is.) Omdat jou tv het waar eigenlijk afspeelt in 1080p/720p resolutie. (Hang af van je tv.)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nu ik dit allemaal meegemaakt en gezien heb dan is nu mijn vraag hierbij opgelost, zoals ze zeggen je leert elke dag iets bij. :)

Nog is bedankt voor jou reactie and nog veel plezier met de HD channels/Smartcart CI+Module!! :d

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan