• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een vraagje over een formulle

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tint93

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mei 2010
Hoi,
Ik moet dus een formule hebben, maar ik weet niet hoe die eruit moet zien om hem te laten werken. Ik zal proberen uit te leggen hoe hij moet werken.

Als (a1) is 0 tot 9 is (a2) 9 - (a1), als (a1) is 10 tot 18 is (a2) 18 - (a1), als (a1) is 19 tot 27 is (a2) 27 - (a1), als (a1) is 28 tot 36 (a2) is 36 - (a1), als (a1) is 37 tot 45 (a2) is 45 - (a1), als (a1) is 46 tot 54 (a2) is 54 - (a1), als (a1) is 55 tot 63 (a2) is 63 - (a1)

Dat was het :D ik zou niet weten wat voor formule ik zou moeten gebruiken :P ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :D

Thnx

Beste Tint93 ;)

Hier nog 2 manieren, zie bestandje. + formule van zaptr

Groetjes Danny. :thumb:

@ zapatr

Formule moet zijn : =AFRONDEN.BOVEN(A1;9)
zonder -A1

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Formule moet zijn : =AFRONDEN.BOVEN(A1;9) zonder -A1
Dat denk ik niet.
Ik heb de vraag van Tint93 als volgt begrepen:

Als A1 = 0 t/m 9, dan moet A2 zijn: 9-A1
Als A2 = 10 t/m 18, dan moet A2 zijn: 18-A1
Als A3= 19 t/m 27, dan moet A2 zijn: 27-A1
enz.

Als bovenstaande de juiste interpretatie is van de vraag, dan is de oplossing zoals in mijn eerste bericht vermeld, juist.

Dat denk ik niet.
Ik heb de vraag van Tint93 als volgt begrepen:

Als A1 = 0 t/m 9, dan moet A2 zijn: 9-A1
Als A2 = 10 t/m 18, dan moet A2 zijn: 18-A1
Als A3= 19 t/m 27, dan moet A2 zijn: 27-A1
enz.

Als bovenstaande de juiste interpretatie is van de vraag, dan is de oplossing zoals in mijn eerste bericht vermeld, juist.

Zo bedoel ik het inderdaad :), maar als ik '=AFRONDEN.BOVEN(A1;9)-A1' in a2 zet, komt er: #NAME?

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk heb je een engelse versie excel, zie mijn handtekening voor de vertaling.

Als je de foutmelding #NAME krijgt, is het inderdaad erg waarschijnlijk dat je geen Nederlandstalige versie van Excel gebruikt. Het Engelstalig equivalent van AFRONDEN.BOVEN is CEILING .
En het is ook nog mogelijk dat je in plaats van een puntkomma een komma als lijstscheidingsteken gebruikt, maar dat is niet zeker. Afhankelijk daarvan wordt het dus:

=CEILING(A1;9)-A1
of
=CEILING(A1,9)-A1

Laatst bewerkt:
Als je de foutmelding #NAME krijgt, is het inderdaad erg waarschijnlijk dat je geen Nederlandstalige versie van Excel gebruikt. Het Engelstalig equivalent van AFRONDEN.BOVEN is CEILING .
En het is ook nog mogelijk dat je in plaats van een puntkomma een komma als lijstscheidingsteken gebruikt, maar dat is niet zeker. Afhankelijk daarvan wordt het dus:

=CEILING(A1;9)-A1
of
=CEILING(A1,9)-A1

Ja dankjewel!! het de ; werkt het!

Bedankt allemaal! :D

Beste Roncancio en zapatr ;)

Als dát al te veel gevraagd is van de vragensteller, waarom zouden wij dan nog op zijn/haar vragen antwoorden?

Waarschijnlijk omdat TS het knopje niet weet staan voor op opgelost te zetten :D
Het staat niet onderaan maar bovenaan nu :p

Groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan