een vraagje over processor temperatuur.

Status
Niet open voor verdere reacties.

beurjean

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
7776.png

ik had van de week last van mijn koelvin en had het idee op SpeedFan 4.43 te downloaden.

nu heb ik hiervan een printcreen gemaakt want wat mijn opviel was dat core 0 t/m 3 op vlammen staat en tem-3 op - 46 graden

is dit goed??

Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik heb de titel even duidelijker gemaakt "Een vraagje.." zegt niets over je vraag /probleem.

Wat betreft je vraag.

Temperaturen zijn wat hoog, maar niet schrikbarend, tenzij de processor op dit moment niets staat te doen. Tevens zou ik de temperaturen even met een ander programma vergelijken, daar Speedfan niet altijd even betrouwbaar is.

PCWizard bijvoorbeeld;
http://www.cpuid.com/softwares/pc-wizard.html

Laatst bewerkt:
ik heb hem gedownload de processors variëren tussen de 3 en 14 % in gebruik
maar vanwaar die -46 graden bij temp3

Valse meting, vandaar dat ik PCwizard adviseerde om je temperaturen te bekijken.

die van de core zijn het zelfde

heb alleen een TMPIN0 41 graden
en een TMPIN1 45 graden

thermal zone van 41 graden
gpu tempratuur van 47 graden

Hallo,

Weet je toevallig of die altijd zo is geweest? De temperaturen zijn zoals Crash zei niet zo heel hoog, maar wel wat hoger dan normaal. Misschien zit er wat stof op de koeler of moet je koelpasta vervangen?

Elandlord

heb hem idd schoongemaakt niets geholpen

en koelpasta gebruiken? de pc is amper 2 jaar dat is vrij snel

Hangt af van de kwaliteit van de koelpasta en natuurlijk hoe vaak je de computer gebruikt.

oke, de computer gebruik ik dagelijks zo'n 4 tot 5 uur.

ik heb het even ge google't en daar lees is dat ik de koelpasta tussen de cpu en de koelribben waar dus de ventilator op geschoeft zit moet aanbrengen.

maar ik dacht ik kan ook kijken of er voldoende tussen zit maar dan moet ik het loshalen en ben bang dat het dan zoiezo de eigenschappen kwijt is.

en waar zit die cpu ik heb zoiezo 2 ventilatoren een kleintje bij de videokaart dacht ik en een groter op de zijkant van de printplaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan