Een vraagje voor de echte nerds ;) (Word Com Object Documents[1]->SaveAs($file);

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevebravo

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2010
Dag helper

Wellicht kun je mij helpen.. zit namelijk met een probleempje...
Ik gebruik een com object om een word bestand te openen, te overschrijven, en op te slaan als nieuw bestand.. ik gebruik daarbij deze code:

PHP:
$word = new COM("word.application") or die("Unable to instantiate Word");
$origineel_bestand = "C:/xampp/htdocs/testwebsite/sjabloon/sjaboon.docx";
$word->Documents->Open($origineel_bestand);
$bookmark == "woordje";
$objBookmark = $word->ActiveDocument->Bookmarks($bookmark."");
$range = $objBookmark->Range;
$range->Text = "nieuwwoordje";
$nieuwbestand = 'C:/xampp/htdocs/testwebsite/nieuwbestand/nieuw.docx';
$word->Documents[1]->SaveAs($nieuwbestand);
$word->Quit();
$word = null;
return $nieuwbestand;

In het verleden heb ik een ander pad opgegeven in $nieuwbestand.. namelijk c:/test

schijnbaar is dit oude pad ergens in het geheugen blijven hangen.. want ik krijg deze foutmelding:

Fatal error: Uncaught exception 'com_exception' with message '<b>Source:</b> Microsoft Word<br/><b>Description:</b> This is not a valid file name. Try one or more of the following: * Check the path to make sure it was typed correctly. * Select a file from the list of files and folders.' in C:\xampp\htdocs\testwebsite\includes\genereerDoc.php:71 Stack trace: #0 C:\xampp\htdocs\testwebsite\includes\genereerDoc.php(71): variant->SaveAs('c:/test/nieuw.doc...') #1 C:\xampp\htdocs\testwebsite\management.php(29): genereerdoc(' 146 ') #2 {main} thrown in C:\xampp\htdocs\testwebsite\includes\genereerDoc.php on line 71

je ziet staan variant->SaveAs('c:/test/nieuw.doc...')

maar dat is dus niet meer aangemaakt...

Weet je zeker dat je pad wel correct is... want volgensmij gaat het bij het openen van het bestand al fout?

Probeer is: C:\\...\...\ ipv C:/../../

Verder is het ook nog heel goed mogelijk dat hij geen docx ondersteund en alleen .doc

Bij windows gebruiken ze backslashes (onlogisch eh?). Misschien moet je een backslash gebruiken ipv een gewone slash?

Na.. volgens mij lijkt het probleem zich toch te uiten in het feit dat ik geen geldige versie heb van word..
wellicht doet hij het dadelijk weer wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan