Een "vreemd" Verhaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Allemaal,

Ik heb op mijn hoofd computer Win10 Pro draaien, en ik moet zeggen, dat ik er best tevreden over ben.
In het begin kwam het me alles vreemd voor, tot ik er aan gewend was.

Nu kwam mij een "Vreemd" verhaal ter ore. Toen ik een vriend vertelde over mijn Win10 installatie:
Het betoog van m'n vriend kwam hier op neer:
"Dat hij geen Win10 wilde installeren, althans voorlopie niet, want Microsoft kan alles op je computer Meekijken".

Ik vraag mij af, is dat nu zo of zijn dat indianenverhalen? Microsoft heeft toch geen interese in mijn computer, toch ??
Bovendien is bij mij alles legaal, dus ze kijken maar.
Of zit er toch een grond van waarheid in, ik kan me voorstellen dat zolang er een testperiode loopt dat Microsoft misschien
interese heeft ikn het verloop van die testpweriode.
Hoe wordt er in het Forum over gedacht?

MVG
Jan Filarski

Hoi,
Uw vriend heeft (ten dele) gelijk.

Maar je kan alles gemakkelijk aanpassen in instellingen
Drukken op start, instellingen en dan privacy
Nadien uitvinken volgens uw wensen.
Greetz

Zelfs als je alles bij de installatie uitzet qua verzenden van gegevens dan nog wordt er info naar microsoft gestuurd.

Later kun je het ook nog doen maar het schijnt nog meer wat te doen.
http://www.pcworld.com/article/2974...ndows-10s-keylogger-yes-it-still-has-one.html
http://tweakers.net/nieuws/98850/privacy-policy-windows-10-preview-wijst-op-bestaan-keylogger.html

Maar ja, als je Edge, IE, Chrome en/of Google gebruikt wordt ook alles opgeslagen wat je daarmee doet, alles voor de commercie, moet een Volendammer toch wel aanspreken.....

Klopt ten dele. Wat alleen niet belicht wordt is dat dit op grote schaal ook op andere manieren gebeurd. Door gebruik van de combinatie PINpas en mobiel ben je prima te traceren in deze wereld. Alles wat online gebeurd wordt ook geanalyseerd. Enz., enz.....

Lees ook het verhaal van Microsoft en OneDrive maar. Ze gaan de onbeperkte opslag toch maar weer beperken. In datzelfde artikel weet men ook precies te noemen waar de opslag voor werd gebruikt. Dat kan dus alleen maar als men dus ook naar de inhoud heeft gekeken.

Verder. Laat maar eens een netwerksniffer meelopen en ga een paar programma's starten op je eigen pc. Zul je zien dat er best wat data verstuurd hoeft te worden.

Het verhaal heeft twee kanten. In de meeste gevallen is er niets mis mee en wordt de informatie gebruikt om dingen beter te maken en beschikbaar te houden voor de gebruikers. Gaat natuurlijk mis als er ergens een keer een rotte appel is die de gegevens gaat misbruiken.

Duidelijk, maar ik woon in V'dam, ben getrouwd met een Volendamse, ik voel me er prettig en inderdaad het spreekt me aan, maar ik ben een geboren Amsterdammer.
Mvg
Jan Filarski

Hoi,
Nog een kleine reactie, ik geef RogerS volledig gelijk:) buiten op een puntje
dus ook naar de inhoud heeft gekeken
. Dat gaat volledig automatisch via trefwoorden (google doet net hetzelfde) er zit echt geen knulletje alles te lezen. En betreft vele van die indianenverhalen, windows kan zeker niet zien wat op je bankrekening staat:)
Greetz

Daarnaast is dat al sinds Windows XP zo.

Hoi,
@Edmoor idd:thumb:, maar durfde niet echt zeggen:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan