• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een waarde geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

DWolters

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Goedemorgen allen,

Ik zit met een probleem, ik ben bezig om een excel sheet te maken om een voorraad bij te houden. Hierin wil ik ook een veiligheidsvoorraad verwerken.
Als de huidige voorraad beneden de veiligheidsvoorraad komt, wil ik graag dat er een waarde (waar of onwaar bijvoorbeeld en dan liefst rood en groen gekleurd) komt in een bepaalde cel.
Volgens mij moet ik de formule 'als' gebruiken. Verder kom ik niet. Heeft er iemnd zin/tijd om mij op gang te helpen?

Veiligheid voorraad: 600

Pallet Q per Plt Totaal !
6 50 300

Hierboven heb een voorbeeld gemaakt. Onder het uitroepteken wil ik dus graag de 'als' waarde krijgen.

Alvast bedankt.

Gr

Laatst bewerkt:
Zoiets:
Code:
=als(C2<600;"IJzeren voorraad bereikt!";"niets aan de hand")
De 600 kan ook een celverwijzing zijn.
Een voorbeeldbestandje werkt beter.
Richard

Hoe bedoel je het precies? In mijn voorbeeld bedoel ik met 600 het aantal producten. Maar als ik dus een cel verwijzing eraan geef, verandert de rest vd formule mee?

Bvd.

Waarom gebruik je niet "Conditional Formatting" onder het menu "Format" (Of in de Nederlandse versie "Voorwaardelijke Opmaak" onder het menu "Opmaak")

Hier kun je bijvoorbeeld aangeven dat een cel rood moet worden zodra de waarde onder de 600 komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan