een waarde opvragen en enkel die waardes krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

aphrodite

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2007
heej

ik heb een probleempje
ik wil namelijk een formulier maken waardat ik eerst een gegeven moet invoeren (klantid) en de formulier laat dan alle waardes van de klant zien via deze id. De waardes zijn de bestellingen van deze klant maar ik heb dat nu gedaan via een keuzelijst maar eigelijk mag de klant de andere id's niet zien. Kan iemand mij hierbij helpen?

hartelijk dank

Het keuze vak laat dus de ID's zien van de andere klanten? En dat mag niet?
Waarom gebruik je dan een keuzevak?

omdat ik dat tot nu toe als een vervangingsmiddel heb gebruikt maar ik zou liever dat via een inputbox of via een linkformulier doen.

waarom gebruikt je niet gewoon een tekstvak?

misschien kan je een voorbeeld project toevoegen. Dat praat makkelijker en gaat sneller dan iedere keer een mailtje met 2 woorden

ik kan het niet uploaden , mijn database is te groot :s

Ik zal het deftig proberen uit te leggen
Ik heb nu een inlogscherm en je moet daar je naam en paswoord ingeven
in de procedure van de inlogscherm word de klantenID onthouden
en als de klant eenmaal binnen is geraakt krijgt die een menu te zien van wat hij allemaal kan doen(bestellingen wijzigen,klantgegevens wijzigen enzo)
maar hij mag enkel zijn eigen gegevens krijgen en dus niet de andere zijn gegevens.
Ik zou dan graag proberen via zijn klantenId enkel zijn eigen gegevens oproepen in de betreffende formulieren.

Laatst bewerkt:
Hoe ga je database delen onder de verschillende klanten? Hebben ze allemaal een eigen programma op locatie of komen ze allemaal bij je langs om in je systeem te komen werken. Dat laatste kan ik me niet voorstellen, het lijkt mij beter om iedere klant een eigen database te geven waardoor dit niet nodig is.

leg anders eens uit wat je situatie is.

kzal mijn best doen

het is een virtueel idee dat ik moet opstellen
het zou eigelijk een database zijn via internet dat gebruikers zich daar kunnen aanmelden en zo in mijn database komen.
Ze kunnen natuurlijk enkel de optionele functies zoals bestellen, registreren, wijzigen van hun gegevens en/of bestellingen. Ze hebben geen toegang tot mijn tabellen of ontwerpweergave van de formulieren ofzo

ik had eerst gedacht om bij het laden van een formulier (vb: frmklantgegevenswijzigen) een filter te plaatsen en zo enkel de juiste gegevens te tonen maar ik kan de klantenID van het inlogscherm niet gebruiken want het geeft als waarde 0 aan.
Ik heb dan een msgbox in de inlogschermprocedure geplaats om zo te checke of die wel de juiste waarde kreeg en daar krijgt die dan wel een waarde :s
maar de filter zelf werkt ook niet.

Private Sub Form_Load()
Dim frmnew As New Form_frmlogin
Dim intnr As Integer
Dim bestellingen As New ADODB.Recordset

With bestellingen
.ActiveConnection = CurrentProject.Connection
.CursorType = adOpenKeyset
.LockType = adLockOptimistic
.Open "tblbestellingen"
End With

intnr = frmnew.intklantnr

Me.Filter = "klantenID= '" & intnr & "'"
Me.FilterOn = True

ik ben ten einde raad, als iemand een oplossing of idee zou hebben. ik zou het heel hard apprecieeren

dank je

oke, ik heb het via een omweg gedeeltelijk opgelost

ik heb een formulier gemaakt waarin alle bestellingen staan en heb op mijn frmmenu een knop geplaats.
deze knop bevat de volgende procedure

DoCmd.OpenForm "frmbestellingen", acNormal, , "klantenID =1 "

Nu krijg ik dan enkel de bestellingen van klant nr 1
Nu wil ik die 1 vervangen door de klantenID van de inlogscherm. ik heb het nu public gedeclareerd maar bevat geen waarde als ik het oproep in een andere procedure.

dim frmnew as frmlogin
dim intnr as integer

intnr = frmnew.inklantnr

DoCmd.OpenForm "frmbestellingen", acNormal, , "klantenID = intnr "

en als ik dit toch probeert krijg ik een parameter om te vragen naar de waarde van de klant
weet iemand waarom?
dank

Laatst bewerkt:
Aphrodite,

Daar intnr een integer is moet je die m.i. veranderen in een String
Probeer dit eens :

DoCmd.OpenForm "frmbestellingen", acNormal, , "klantenID = " & "'" & TRIM(str$(intnr)) & "'"
of :
DoCmd.OpenForm "frmbestellingen", acNormal, , "klantenID = " & TRIM(str$(intnr))

Hetzelfde geldt dan ook voor Me.Filter = "klantenID= '" & intnr & "'"

Hopelijk werkt het nu.

groeten,
Fred

Laatst bewerkt:
Hallo,

die login zul je wel ergens bij moeten houden om te weten door wie de toepassing is geopend.
Doe je dat ook?

Groet,

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan