Beste,
Ik probeer via een vba code, de waarde uit cel f13 van een zojuist aangemaakt blad, te kopieren in een verzamelblad. Nu is dat niet zo'n probleem wanneer de waarde bijvoorbeeld standaard in cel r11 moet komen van het verzamelblad. Echter de waarde moet geplaatst worden achter de persoon, waarvan het blad zojuist is aangemaakt.
Bijvoorbeeld: Ik maak (via een macro) een blad aan met de naam BSD. In dezelfde macro moet opgenomen worden dat in het werkblad "parameters" gezocht gaat worden naar "BSD" en dat in kolom R van de rij waar BSD gevonden is, de waarde geplaatst wordt die staat in het werkblad bsd, cel f13.
De code die ik tot nu toe heb:
Alvast bedankt
Ik probeer via een vba code, de waarde uit cel f13 van een zojuist aangemaakt blad, te kopieren in een verzamelblad. Nu is dat niet zo'n probleem wanneer de waarde bijvoorbeeld standaard in cel r11 moet komen van het verzamelblad. Echter de waarde moet geplaatst worden achter de persoon, waarvan het blad zojuist is aangemaakt.
Bijvoorbeeld: Ik maak (via een macro) een blad aan met de naam BSD. In dezelfde macro moet opgenomen worden dat in het werkblad "parameters" gezocht gaat worden naar "BSD" en dat in kolom R van de rij waar BSD gevonden is, de waarde geplaatst wordt die staat in het werkblad bsd, cel f13.
De code die ik tot nu toe heb:
Code:
Sub Blad_toevoegen_1()
Sheets("Blanco_normjaartaak").Visible = True
Sheets("Blanco_normjaartaak").Select
ActiveSheet.Unprotect ("iiiBok1809")
ActiveSheet.Copy After:=Sheets("WTFverzamel")
Sheets("Blanco_normjaartaak").Visible = False
'Dim Naam As String
Dim Naam As Variant
showInputBox:
Naam = Application.InputBox("Voer de afkorting van de docent in of klik op annuleren om terug te keren naar het normjaartaak overzicht.")
If Naam = False Then
Application.DisplayAlerts = False
Sheets("Blanco_normjaartaak (2)").Delete
Application.DisplayAlerts = True
Sheets("WTFverzamel").Select
MsgBox "U heeft op annuleren gedrukt. U keert nu terug naar het normaartaakoverzicht.", 64, "Johan zegt:"
Exit Sub
ElseIf Naam = "" Then
MsgBox "Er is geen afkorting ingevoerd. U keert terug naar het invoerveld.", 48, "Johan zegt:"
GoTo showInputBox
End If
For J = 1 To Sheets.Count
If Sheets(J).Name = Naam Then GoTo Fout
Next
ActiveSheet.Name = Naam
ActiveSheet.Unprotect ("iiiBok1809")
ActiveSheet.Range("B3") = Naam
MsgBox ("De normjaartaak voor """ & Naam & """ is succesvol aangemaakt!")
ActiveSheet.Protect ("iiiBok1809"), DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
'Sheets.Range("R11") = "=" & Naam & "!F13"
Sheets("parameters").Visible = True
'Sheets("parameters").Range.FormulaR1C1 = "=" & Naam & "!F13"
Sheets("parameters").Visible = False
Exit Sub
Fout: Application.DisplayAlerts = False
Sheets("Blanco_normjaartaak (2)").Delete
Application.DisplayAlerts = True
Sheets("WTFverzamel").Select
MsgBox ("De normjaartaak is al aangemaakt voor """ & Naam & """. Controleer uw invoer of zoek """ & Naam & """ op in de lijst.")
End Sub
Alvast bedankt