Een webshop opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevar

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2006
Hallo allemaal,

ik wil een eigen website gaan zetten en deze vervolgens uitbouwen tot eshop.
heb in het verleden al wat dingen gedaan met dreamweaver en frontpage en heb klein beetje verstand van html.

door de verscheidenheid aan opties sta ik nu op het punt dat ik niet zo goed weet waar ik moet beginnen.
wil iig met templates gaan werken.
wat zou ik het beste kunnen gebruiken? PSD of Wordpress of HTML templates?
en wat moet ik gebruiken om de PSD en HTML templates aan te passen? Wordpress neem ik aan dat je wordpress moet gebruiken.
Ik neig naar wordpress omdat ik goeie verhalen over hoor. maar alle opties staan nog open.

ben benieuwd naar jullie mening en ideeen.

Hoi,
Ik werk met joget
http://www.joget.org/
In twee uren heb je als iets klaar. Het is open source dus gratis. Goede support. Alleen voor de hosting heb je VPS nodig, Bij Joget zelf is het een fluitje van een cent maar het is een 30 days trial . Bij VPS.ME kan je zaakje ook gratis testen (dit is blijkbaar via www.hostinger.nl). Normaal gezien als je een webshop wil starten moeten een paar centen voor een defftige hosting geen probleem zijn. Als je offline uw shop wil ontwikkelen kan dat ook (de makkelijkste manier is Easy php installeren) Dan kan je onbeperkt klooien tot dat je het zaakje rond hebt.
Hopelijk kom je een stapje verder. Er zijn natuurlijk veel mogelijkheden via wordpress, drupal etc. maar joget is een stuk meer wysiswyg. (en bij wordpress, drupal etc. zijn ze ook vrij snel met betalende plugins of ontwikkelaars)
Ik zou zeggen veel succes en iedere andere mening is welkom (ik leer ook graag bij:confused:)

Dankjewel gast0660!
Zal even gaan kijken of het wat is. En kan ik hier ook een template gebruiken? Zoja, wat voor template?

Een PSD is een worksheet voor Photoshop. Hier kan je niks mee zonder dat je alles zelf naar HTMl/CSS omzet.
Een HTML-template is een kant en klare template in HTML en CSS die niet direct geschikt is voor een CMS-systeem
Of je moet een compatible template zoeken die bij je CMS past.

Thanks!
Duidelijke uitleg.

En wordpress template is kant en klaar en moet je alleen aanpassen naar eigen look-and-feel. Alleen wel duurder in aanschaf en plug-ins.

Ik zelf vind Magento echt top voor webshops, maarja, het is ook een kwestie van smaak. Je geeft aan dat je in ieder geval al wat voorkennis hebt, dus dan zal werken met Magento denk ik geen probleem voor je zijn http://magento.com/products/community-edition

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan