• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een werkblad vullen met een ander werkblad....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik22665

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Hallo allemaal,

Ik ben niet zo'n geweldige expert in Excel maar voor jullie is dit waarschijnlijk hartstikke simpel.
Het lijkt me namelijk een eenvoudige handeling maar, na dagen zoeken en proberen, is het mij niet gelukt.

Het volgende:
Ik wil drie werkbladen maken (ik heb geen verstand van codes, dus graag het liefst zo simpel mogelijk).

Het eerste werkblad moet een invoerblad worden met meerdere kolommen en rijen (velden).
De gegevens die ik in het eerste werkblad invul, moeten in het tweede werkblad onder elkaar komen te staan als een database.
Het derde blad zou een rapportage moeten zijn van (in dit geval) een naam die ik aanklik (of kies) in de database (2e werkblad)

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik heb al gezocht binnen dit forum maar de ingewikkelde codes deden mij terugdeinzen.

O ja, de knop 'formulier' heb ik gevonden maar die kan maar 32 items bevatten en ik heb er veel meer met variabele tekstlengte. Ook zou ik graag een knop willen op het eerste blad met "NIEUW" en "AFDRUKKEN". Het 2e en 3e werkblad hoeven niet zichtbaar te zijn, maar ik weet hoe dat werkt.

Let op: dit wordt niet de database die ik bedoel maar dient slechts als voorbeeld om mij op gang te helpen. De originele database is voor m'n werk en nogal privacygevoelig.

Zie ook het voorbeeldje. Bekijk bijlage Voorbeeld-001.xlsx

Met dank en groet.
Erik22665

Laatst bewerkt:
Hoi Eric,
Hier is alvast iets waar je mee stoeien kunt. (zie bijlage).
Dat klikken naar blad 3 zou ik ook niet weten (Je wilt geen Drop-down menu, dus ook geen ComboBox neem ik dan aan).