Een yuotube scrollbar maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

webmasterelian

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2012
hey allemaal,

ik heb nog altijd mijn website by101.tk : www.by101.tk
maar ik heb een probleempje.
Ik breng nog altijd wekelijks een webshow uit en heb laatst een 50ste spectacel gedaan. Dus ik zit al aan over de 50 shows. Het begint al te tellen
en ik heb daarom een video pagina waar je al mijn shows op een rijtje kan bekijken. Ik werk met youtube, en vroeger
heb ik gehoord dat er een soort srollbar bestond. En ik wil er ook zo eentje.
Weet iemand dus hoe je een You-Tube scroll bar maakt van een afspeellijst en die dan kan embedden?
iemand zei me dat mijn vraag niet duidelijk genoeg was dus ik bedoel eingenlijk meer zo iets
dat je aan de rechter kant, de eerste video kan bekijken en aan de linker bar al mijn shows ziet
en je er kan uit kiezen welke je kan bekijken,? snappen jullie het nu?

GRoeten WebmasterElian !
en aan Alle Nederlanders ; NOG EEN FIJNE KONINGSDAG! :thumb::thumb::thumb:

Laatst bewerkt:
:confused: ( Webmaster ?:D ) Ik ben web-bouwer nooit geweest maar denk ik zelf, dat je hier een goede tip over hoe je op eigen web ( pagina ) scroll-balk kan maken kijk bedoel je zoiets ?? -->>http://www.html-site.nl/forum/14_10656_0.html
jouw vraag is niet echt zo duidelijk anders had je al lang reacties gekregen ..

Laatst bewerkt:
Hoi webmasterelian,
Wat je nu hebt op de pagina "BYvideos" is een <iframe> naar YouTube, waarin dan de afspeellijst en de player wordt geplaatst.
Er lijken me twee manieren mogelijk om het overzicht aan de bezoekers te presenteren:

1. Naar het YouTube overzicht!
  • Je zet op de pagina een link naar: [url]www.youtube.com/user/Snowie9A?feature=watch[/URL]
  • Daarmee komt de bezoeker op de overzichtspagina van YouTube, waar alle video's op staan: met een plaatje en de titels.
  • Dat is verreweg de makkelijkste manier! :)

2. Overzicht op je eigen site maken
Dat is dan je vraag hoe je een scrollbare lijst kan maken. Wat je zou kunnen doen *):
  • De pagina opsplitsen in 2 kolommen.
  • In de <div id="rechterkolom"> komt wat nu al op de pagina staat.
  • In de <div id="linkerkolom"> komt de lijst.
  • De linkerkolom krijgt een vaste hoogte, en in de css de eigenschap #linkerkolom {overflow: auto;}. Daarmee komt er vanzelf een scrollbar aan de rechterkant van de linkerkolom.
  • Nu moet de linkerkolom gevuld worden met de titels van de 50 afzonderlijke YouTube's en verdere bijzonderheden per video: een mini-afbeelding (zoals bij YT), een korte beschrijving van de inhoud,een datum, enz.
  • Zo krijg je een lange lijst in de linkerkolom.
  • Nu moeten de links naar de losse video's niet naar YouTube op de site gaan, maar in de player aan de rechterkant komen waar nu de afspeellijst in staat.
  • Dat kan door er geen doorgaande links van te maken, maar op de link een onclick="vervang('...')" functie te zetten.
  • Dat wordt een stukje javascript, waarin je de pagina opdracht geeft om de afspeellijst in het <iframe> te vervangen door een <iframe> waarin de gekozen video staat.
  • Op de stippeltjes van de onclick zet je dan per video de YT-code van de betreffende video.
  • Zo kan het ook, maar dit is wel veel werk! ;)
Met vriendelijke groet,
CSShunter
________
*) Op het html-site forum staat de suggestie om het met een frameset en met frames te doen: dat zou ik afraden.

Laatst bewerkt:
moet ik dan dus eigenlijk een html code zelf gaan maken?
Want daar snap ik dus niet zo heel veel van. en ik wil ook niet dat als je op de scrollbar klikt, je naar de youtube pagina of video link gaat
maar gewoon op mijn site blijft?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan