Een zelfgemaakte Dreamweaver website managen met een OpenSource CMS

• Onderwerp starter Onderwerp starter IT07
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IT07

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Hallo allemaal,

Naar mijn idee heb ik een hele simpele vraag waar ik graag een simpel antwoord op wil:
Ik heb een bestaande website met tekst en alles, en wil graag dat ik via een cms de tekst kan aanpassen en plaatjes kan plaatsen enz. enz. Kan dat überhaupt en met welk cms?

Alvast bedankt.

"graag een simpel antwoord" Ok.
"Kan dat überhaupt"... Ja dat kan!
"en met welk cms" Nou, met elk fatsoenlijk CMS. Populair zijn op dit moment WordPress en Joomla, zonder de niet genoemde cmssen te kort te doen...

Ok met wordpress heb ik al ervaring maar heb nou nog nooit uit kunnen vinden hoe ik daarmee een bestaande website kan beheren zonder met template files te moeten gaan pielen om vervolgens alles naar de knoppen te helpen.
Toendertijd heb ik me een ons gezocht op google hoe ik wordpress als cms kon gebruiken, en overal kwam het neer
op het te moeten editen van wordpress template files enz. Enz.

Aangezien ik daar zeer weinig zin in heb wil ik graag een makkelijkere manier weten :)

Alleen moet er voor de cms wel een thema gemaakt, zodat de site er ongeveer uitziet als de door jouw gemaakte site.

Ok met wordpress heb ik al ervaring maar heb nou nog nooit uit kunnen vinden hoe ik daarmee een bestaande website kan beheren zonder met template files te moeten gaan pielen [...]
Dat kan simpelweg niet. Je kunt http://www.simplecms.com/ proberen, ze beweren dat je dat met elke site kunt gebruiken, ik heb er zelf geen ervaring mee dus ik zou je niet kunnen zeggen of dat ook klopt.

Ow dat is dan weer jammer.
De laatste keer dat ik het probeerde faalde het gigantisch en had ik zoiets van: jammer dan.

En dat simplecms is een geweldig systeem maar het kost een hoop geld.

Solaris zit er mijlenver naast
en Naarling heeft gelijk dat het niet kan.

CMS betekent Content Management Systeem.
Om de content te kunnen managen worden niet alleen templates gebruikt maar ook een database.
Daarin wordt de content opgeslagen.

En om met de templates te kunnen werken is weer een vernuftig systeem met onder andere zgn. "hooks" nodig.
(dit is een hele simpele uitleg)

Dat gedoe met die database en met templates betekent dat je nooit zomaar een bestaande website bestaande uit statische html-pagina's, met een CMS kunt beheren.

De door roto gemaakte opmerking snijdt wel hout: met een template kun je in een CMS wel de 'look' van een andere bestaande website benaderen. Dus opnieuw beginnen met opbouw van content, maar het resultaat er uit laten zien als de ' oude' website.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan