• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een zoekfunctie in een excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbieg01

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2012
Hallo,

wie kan mij helpen, ik ben een beginnende excelgebruiker en zoek een functie waarmee ik d.m.v. een button alleen de tekst/getallen in het werkblad laat zien.
Deze tekst/getallen wil ik dus op een willekeurige plek in het excel bestand.

Moet dit d.m.v. macro's of is er iets makkelijkers te bedenken. (ik wil niet de ctrl+f functie gebruiken)
Hoe ik een macro moet maken weet ik namelijk niet.

bvd.

Beste,
ik ben ook maar een beginner, kan je je bestand eens bijvoegen aub?mss kan het met gbehulp van filters? of met macro recorder kom je ook soms iets verder

Kijk in het lint bij zoeken en selecteren/ga naar speciaal...

Ik wil dat je een volledig of een gedeelte van de afmeting van kolom A en eventueel kolom B kan zoeken.
Dus ik type een afmeting in bijv. Q11 en ik wil dat, dmv een zoekbutton, alleen de rij zichtbaar wordt die voldoet aan mijn zoekopdracht.

bvd

Zoek functie kan ik je niet maken ik zou je voorlopig kunnen helpen met filters klikken op de pijltjes en aanvinken wat je wil zien

ben je hier iets mee?

Bijlagen

Bedankt broederbroeder, maar dit werkt niet zoals ik het wil.
Ik wil eigenlijk om een zo simpel mogelijke manier zoeken. En dacht zelf aan een zoekveld zodat je in een cel bijvoorbeeld 15 typed, enkel de horizontale regel(s) waar 15 in voorkomt zichtbaar wordt. Volgens mij moet dit kunnen d.m.v. macro's.

Code:
Sub Macro1()
    With ActiveSheet.Range("$A$1:$K$4418")
        .AutoFilter
        .AutoFilter Field:=1, Criteria1:="=*" & InputBox("zoekwaarde?") & "*"
    End With
End Sub

Niels

Laatst bewerkt: