Eenmalig download

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Ik heb me eigen product op het internet staan.
echter vind ik het nogal vervelend dat ik elke keer handmatig het product moet uploaden zodat de klant hem kan binnen halen.
Het product laat ik niet op mijn server staan omdat er gewoon voor betaald moet worden.
en ja, ik weet nu eenmaal er zijn van die script kiddies die dingen gewoon weten te omleiden.

dus vroeg ik mij of er een script bestaat die mij helpt hierbij zodat ik het product gewoon op de server kan laten staan.

ik zoek dus een one time download script.

Ik zal het proberen in mijn taal uit te leggen:
zodra iemand naar die pagina toe gaat kan die gene hem downloaden...
zodra hij het voor de 2e keer wilt proberen is dit niet meer mogelijk...

eigenlijk komt het er gewoon op neer dat ik zoek ben naar een script die de pagina hernoemt, ik zeg maar wat:
pagina is eerst 44421-download.html na download verandert hij door het script naar een willekeurige naam bijvoorbeeld: of776-download.html

Laatst bewerkt:
Mijn eerste tip is om een code te genereren om te downloaden, en voor de download die code te checken. Daarna wordt het heel lastig, want als iemand de download begint en er daarna iets mis gaat, kan hij de file niet meer binnenhalen... het is vrijwel ondoenlijk om na te gaan of iemand de hele file binnen heeft gekregen.

Mijn eerste tip is om een code te genereren om te downloaden, en voor de download die code te checken. Daarna wordt het heel lastig, want als iemand de download begint en er daarna iets mis gaat, kan hij de file niet meer binnenhalen... het is vrijwel ondoenlijk om na te gaan of iemand de hele file binnen heeft gekregen.

ja inderdaad dat bedacht ik met net dus ook bij de laatste klant.
dus het bestand zelf moet gewoon op de plek blijven waar hij staat. en de naam moet ook niet verandert worden.
tjah en mocht er iets mis gaan, er is altijd een helpdesk heh ;)

Kun je de bestanden niet automatisch e-mailen? (geen idee hoe groot ze zijn)

Kun je de bestanden niet automatisch e-mailen? (geen idee hoe groot ze zijn)

nee dat is geen uitkomst...
de klant kan dan de url waar je je moet inschrijven voor de download doorsturen naar bijvoorbeeld vrienden...
dat houd dan in dat ze het product gratis kunnen verkrijgen, en dat is niet de bedoeling

Laatst bewerkt:
dat houd dan in dat ze het product gratis kunnen verkrijgen, en dat is niet de bedoeling
Op zich kun je niet voorkomen dat iemand, die jouw bestand na betaling van jou gekregen heeft, dit vervolgens zelf verder gratis gaat verspreiden.
Dus het voorkomen van twee keer downloaden is overbodig: een keer downloaden is genoeg voor personen die dit van plan zijn.

Waarom zouden ze niet de file die ze gedownload hebben kopieren en doorsturen? ;)

Het enige wat je echt kunt voorkomen is dat ongewenste bezoekers de file van je website afplukken en daar is een wachtwoord afdoende voor :)

ja dat is ook weer zo,
zoiets kan je moeilijk controleren.
maar ik kan het ze wel moeilijker maken.

nu begrijp ik wel dat mensen die dingen maken moeilijk gaan doen zodra het gratis downloadbaar is via torrent sites etc...

hmm you got a point there :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan