• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

eenvoudig VBA formulier problemen met keuzeknopje

Status
Niet open voor verdere reacties.

melchett

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2016
Hallo,

ik heb een vraag over een eenvoudig invulformulier voor vormingen dat ik tracht te ontwerpen via VBA.

De basis heb ik reeds gemaakt (lees links en rechts gekopieerd wegens gebrek aan ervaring met VBA) en werkt perfect. Nu had ik graag de mogelijkheid gehad om extra deelnemers te kunnen toevoegen voor dezelfde vorming. Zodat ik dezelfde info geen meerdere keren moet ingeven. Ik dacht aan een knop "extra deelnemer toevoegen" waarop het formulier uitgebreid wordt met nieuwe invulvakken "naam" "voornaam" "geslacht" en "geboortedatum".

Heeft er iemand een idee hoe ik m'n code kan uitbreiden om dit te verwezenlijken?

Ik heb in het voorbeeld gebruik gemaakt van fictieve namen

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
@Melchett

Wil je je svp aanleren bij het plaatsen van een bijlage de knop 'Gereed' in het bijlagen subscherm aan te klikken in plaats van de knop 'voer in' ?

Bijlagen

• Bijlagen_toevoegen.PNG
    Bijlagen_toevoegen.PNG
    44,6 KB · Weergaven: 57
Hoi Melchett,

Kan je hiermee verder?
Dit is een voorbeeld zonder datepickers, worden niet meer ondersteund door Microsoft, zijn uit office 2016 verdwenen.
Met andere woorden, de datepickers zijn vodden

Bijlagen

Hallo Philiep,

WAAUW, dankjewel ziet er visueel beter uit en er zijn ook enkele verbeteringen waar ik nog niet aan gedacht had.

Echter, zoals ik jouw aangepast formulier nu kan gebruiken, moet ik nog steeds per deelnemer alle info omtrent de vorming opnieuw ingeven.

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om bijvoorbeeld voor vorming A alle gegevens in te vullen (duur, kostprijs, inrichtende instantie) en dan bijvoorbeeld 5 medewerkers tegelijkertijd in te vullen (of nog beter in jouw versie, gewoon aan te klikken) zodat ik alle info omtrent de vorming maar 1 keer hoef in te vullen.

nogmaals merci voor het reeds geleverde werk.

groeten

thomas

Ah ja, nog iets vergeten.

in functie van GDPR zou geboortedatum en geslacht wel eenmalig moeten ingevuld worden bij aanmaken medewerkers, maar zou daarna niet meer zichtbaar mogen zijn in standaardformulier (enkel in verborgen kolommen in excelsheet)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan