• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eenvoudige formule om automatisch een score te berekenen uit een prestatietabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkmenace

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Hallo

Ik ben al heel de ochtend aan het zoeken om een werkende formule te vinden, maar ik kom er niet helemaal uit.

In bijlage vind je het voorbeelddocument. Mijn bedoeling is om in het tabblad atletiek in cel H6 een automatisch punt te berekenen voor de prestatie van de coopertest in cel G6. Ik probeerde het met een ALS functie en een vert.zoeken-functie maar die lukt niet helemaal. De prestatietabel staan in kolommen BA.

Bijkomende voorwaarden zijn dat cel H6 eerst checkt met cellen C6 en D6 om te kijken of het een jongen of een meisje is en in welk jaar die zit. Afhankelijk daarvan moet hij in de prestatietabel in het overeenkomstige geslacht en leerjaar de prestatiepunten gaan zoeken. Lopen ze boven de waarde van een 10, blijven ze automatisch 10 houden, lopen ze onder de waarde van 0, blijven ze 0 behouden.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk omschreven is wat ik wil verkrijgen. In cel H6 staat mijn probeersel van formule. Oh ja er zijn 7 mogelijke jaren en 2 mogelijke geslachten.

Hopelijk kan iemand mij helpen?

Vriendelijke groeten

Bijlagen

In de bijlage een uitwerking.
Daarbij de volgende opmerkingen:
geef de tabellen een naam: meisjes1, jongens1, meisjes2 etc
sorteer de tabellen van laag naar hoog (alleen bij meisjes2 al gedaan)
gebruik de formule uit T6

NB: in S6 een vingeroefening

Bijlagen

@Haije en @ AlexCEL. Bedankt Voor de 2 oplossingen! Ik heb alweer wat meer inzicht gekregen in uitwerkingen van bepaalde functies! Ik ben nu uiteindelijk voor de oplossing gegaan van de gestructureerde tabellen. Ongelofelijk dat ik het nooit bekeken heb vanuit die invalshoek. Ik heb nog veel te leren!

Nogmaals enorm bedankt voor de oplossingen, ik apprecieer het enorm!!!

Vriendelijke groeten!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan