• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eenvoudige urenregistratie (2 vragen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zatopek

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Hallo,

Voor mijn werk moet ik een urenregistratie bijhouden, allemaal niet zo heel moeilijk en wat ik gemaakt heb is erg eenvoudig en het werkt, echter................
Zolang ik de uren opgeef binnen dezelfde dag, dus bijvoorbeeld beginnen om 6:33 en eindigen op 14:01 dan gaat alles goed en krijg ik de waarde 7:28 terug.
Wanneer ik echter het volgende opgeef waar dus een deel van de volgende dag inzit dan gaat het mis...... van 18:02 tot 02:33............. dan krijg ik niets terug.

Hoop dat iemand mij kan helpen, ik ben niet echt handig in Excel.

Nog iets, ik zou ook graag de uren die ik opgeef en de teruggave NIET enkel in minuten terugzien van een heel uur maar liever eigenlijk in decimalen van een uur.
Dit is voor de loonadministratie prettiger i.v.m. het te berekenen salaris. Dus 6 uur en 30 minuten werken moet dan niet 6:30 worden maar 6:50.

Ik kijk uit naar reacties.

Groet,
Zatopek

Zet er een datum voor.
Bv:
cel A1: 24-7-2014 18:30:00
cel B1: 25-7-2014 2:00:00
cel C1: =(B1-A1)*24

PHP:
=ALS(C5<B5;C5+1-B5;C5-B5)*24
met in B 5 starttijd en C5 eindtijd

Mannen bedankt! Ik wil ook graag nog een antwoord op mijn tweede vraag : hoe zet ik de teruggave in uren met decimalen?

Alvast bedankt!

We zijn er nog niet helemaal............ ik heb het nu redelijk voor elkaar dankzij jullie hulp, ook het decimale weergave probleem. Echter één dingetje gaat nog fout en dat gebeurt alléén wanneer ik dus de vorige dag begin en de dag erop eindig.

=ALS(D19<C19;D19+1-C19;D19-C19-SOM(E19))*24

De fout zit hem in het -SOM(E19) verhaal denk ik. Hierin staat een tijdsduur van 30 minuten, dat is mijn pauze. Deze 30 minuten trekt ie niet van het resultaat af. Dat doet ie echter wel in alle gevallen dat ik begin en eindig binnen dezelfde dag :confused: Ik heb de dag dat het als eerste fout gaat, gewerkt van 17:56 tot en met 2:34, dat is in totaal 8:38 minuten minus die 30 minuten is 8:08. De uitkomst is in mijn geval 8,63 uur. De uitkomst moet echter zijn, 8:08 minuten is 8,13 decimaal en dus niet 8,63.

Wat gaat hier fout?

Alvast weer veel dank voor hulp!

Groet,
Zatopek

Die pauze moet je ook natuurlijk in het eerste gedeelde van de als functie plaatsen.
Je had in de vraag dit niet vermeld.

Als de pauze steeds in een vast gegeven is en in cel E19 staat kan je dit als volgt aanpassen.
PHP:
=ALS(D19<C19;D19+1-C19-$E$19;D19-C19-$E$19))*24
de som functie hoeft er niet bij.

Laatst bewerkt:
Hoi Plongske, de pauze was géén vast gegeven maar zelfs met mijn gebrekkige kennis van Excel was het zo opgelost, in feite die $ tekens verwijderen, anyway het werkt nu.
Bedankt vriend!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan