Eenvoudige website maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

PimGroenendijk

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2011
oke, ik heb nu dus al een jaar een .tk website.

deze heb ik gemaakt slechts uit verveling en de tijdruimte die ik had.

ik ben er sinds kort weer aan bezig geweest, maar het blijft vervelend omdat de echte beheerders (om het zo maar te noemen) de fouten die in de websites zitten haast niet fixt

nou heb ik m'n examens gehad en heb ik weer zeeën van tijd, dus wil ik de website naar een nl website doen veranderen.

okay - het domeinnaam kopen wordt geen probleem
alleen verder heb ik geen verstand van html dingies, maar ik hoop dat daar wel webhosts voor zijn die dat zo gezegd kant-en-klaar leveren, toch?

dus slechts een kwestie van downloaden en plakken of iets dergelijks.

ik wil dus een eenvoudige website maken die plaatjes, youtubevideo's en tekst op getoond kan worden.

Wie heeft enig verstand hiervan en kan me op weg helpen vòòr ik een domeinnaam koop en totaal vastloop?

Groetjes,

Pim

Beste Pim,

Ik heb even ge-googled voor je en kwam op deze site uit (nederlands): http://www.mijn-eigen-website.nl

Hier wordt uitgelegd hoe je moet beginnen en waar je aan moet denken.
Een boek aanschaffen over htmlén css is ook wel verstandig, want hierin worden de basis principes van zelf websites maken in uitgelegd.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groet,
Chris Verschoor

Beste Pim,

Ik heb even ge-googled voor je en kwam op deze site uit (nederlands): http://www.mijn-eigen-website.nl

Hier wordt uitgelegd hoe je moet beginnen en waar je aan moet denken.
Een boek aanschaffen over htmlén css is ook wel verstandig, want hierin worden de basis principes van zelf websites maken in uitgelegd.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groet,
Chris Verschoor

Bedankt voor de moeite, maar is de HTML/CSS -hulpboek echt nodig?

Ik wil alles op de domeinnaam na alles namelijk gratis houden, daardoor heb ik in de titel ook 'Eenvoudig' bij gevoegd.

Maar ik zal eens kijken of ik verder kom met de link die je me stuurde.

Groetjes, Pim

Pim,

Zo'n boek is niet persé nodig, maar het voorziet je wel van basisikennis. Op de opgegeven site hebben ze het ook over een domeinaanbieder met 'sitebuilder'.
Hierin kun je heel gemakkelijk dingen plaatsen en schrijven zonder de benodigde kennis. Er wordt echter ook gewaarschuwd, dat er beperkingen aanzitten.

Groet,
Chris Verschoor

Oke!
'
Ik ben er wel uit, als er nog iets is vraag ik het wel :)

Ook heb ik gezien dat het boek niet nodig is - zo moeilijk is het niet.

Wat de sitebuilder betreft: Ik wil het zo goedkoop mogelijk houden, dus koop ik de webhost provider met deze extra functies er niet bij.

Maar ik neem aan dat elke domeinnaam die ik koop, ik standaard een webhostprovider inbegrepen zit anders kan ik het niet online zetten?

En die webhost is dus zo gratis en zit in het bedrag dat betaald wordt aan de domeinnaam zelf?

ik heb [...] een .tk website.
deze heb ik gemaakt slechts uit verveling en de tijdruimte die ik had.
ik ben er sinds kort weer aan bezig geweest, maar het blijft vervelend omdat de echte beheerders (om het zo maar te noemen) de fouten die in de websites zitten haast niet fixt

Er is 1 echte beheerder en dat ben jij (blijkbaar) zelf.
Denk je dat de mensen achter ".tk" zich met jouw site gaan bezig houden?

Maar ik neem aan dat elke domeinnaam die ik koop, ik standaard een webhostprovider inbegrepen zit anders kan ik het niet online zetten?
En die webhost is dus zo gratis en zit in het bedrag dat betaald wordt aan de domeinnaam zelf?

Absolutely NOT.
Als je een NL-domeinaam koopt, zit daar geen enkele webservice, -hosting of wat dan ook bij.
Een NL-domeinnaam en een hosting-pakket zijn twee verschillende zaken;
en voor beide gaa je dokken!

Ook heb ik gezien dat het boek niet nodig is - zo moeilijk is het niet.

Fout. Zelfs professionals kunnen niet zonder documentatie.

Er is 1 echte beheerder en dat ben jij (blijkbaar) zelf.
Denk je dat de mensen achter ".tk" zich met jouw site gaan bezig houden?

Absolutely NOT.
Als je een NL-domeinaam koopt, zit daar geen enkele webservice, -hosting of wat dan ook bij.

Fout. Zelfs professionals kunnen niet zonder documentatie.

1. De webhost van de .tk website heet Come2me en zodra er een fout of storing is, kan ik bij hun aankloppen. (ik heb de link naar .tk omgezet,verder loopt het nog gewoon op de come2me-site)
2. De prijs van de websitehosting-pakket is nu ik het bekijk wel erg prijzig, wat dus niet de bedoeling was. Toch fijn dat ik het nu weet.
3. Ik ben aan het werk met de HTML-processen en voorlopig is er niets moeilijk aan, aangezien ik het simpel / eenvoudig houd zoals ik al aangaf.
Eventuele moeilijkheden kan ik nalezen/navragen, maar hier ga ik niet vanuit.

Absolutely NOT.

Fout. Ik kwam door rond te googlen tegen dat gratis webhost dus daadwerkelijk bestaan.
Deze hebben uiteraard nadelen, maar van deze nadelen kan ik me niets van aantrekken.
Het heeft slechts minder mogelijkheden.
Het verschil zit hem in het volgende:
1. Je krijgt minder ruimte tot je beschikking
2. Je mag maar één e-mailaccount aanmaken
3. Je web hosting service ondersteunt geen cgi, php, perl en mysql
4. Je krijgt niet de mogelijkheid om bepaalde pagina's van je website te beveiligen met behulp van een wachtwoord
5. De web hosting service zet advertenties op je website

Dit vind ik allemaal erg overbodig, dus uiteindelijk blijft de enige kost de domeinnaam.

Als je een website wilt maken zonder html en met een domein. dan is dit wel iets voor jou:
Jimdo
Dit kost je 5 euro per maand (60 euro per jaar)
En je kan hier zonder al te veel moeite een site maken.
geloof me voor iemand zonder html kennis is dit ideaal.
Had tot een goede 1,5 jaar gelee geen kennis op dit gebied maar had wel een eigen website.
Succes:thumb:

Als je een website wilt maken zonder html en met een domein. dan is dit wel iets voor jou:
Jimdo

Eerdere uitspraken van Pim:
...dus wil ik de website naar een nl website doen veranderen...
...okay - het domeinnaam kopen wordt geen probleem ...
...uiteindelijk blijft de enige kost de domeinnaam...
ik leid daaruit af dat hij een eigen nl-domeinnaam wil hebben.

Dan heb je dus niets aan pimgroenendijk.jimdo.com

Overigens ben ik benieuwd bij welke gratis host Pim zijn NL-domeinnaam gaat onderbrengen.
Die klandizie wil ik zo'h host ook wel gunnen.
Ik kwam door rond te googlen tegen dat gratis webhost dus daadwerkelijk bestaan.

je kan bij jimdo voor 5 euro permaand een pakket nemen daar zit een domein bij inbegrepen.

Ja en als je bij hosting2go.nl een pakket neemt van 30,- per jaar met domein naam en dan Joomla! dan ben je goedkoper uit.
Als je html en css wil leren kun je het beste nog altijd hier terecht vind ik: http://www.w3schools.com/

Ik heb gezien dat je een domeinnaam voor 5 jaar kan kopen voor 5,95 - en een gratis webhost dus 6 euries voor 5 jaar.

en ja ik weet dat gratis webhosts nedelen hebben, maar ik wil het ook niet groot maken enzo, dus ik kan het hebben.

Bij zo'n host wil ik wel klant worden

Bij een gratis host bedoel je?

Ja, er verandert niets aan je domeinnaam dus het is geen enkel probleem.

Maar kan iemand even verklaren wat hier bedoeld wordt:

Er verandert dan niets aan de naam van je .nl-domein, maar je moet wel iets laten doen aan de domain name servers bij het bedrijf waar je je domeinnaam hebt vastgelegd, zodat deze weet waar de inhoud van je website te vinden is.

Je moet je nieuwe ip doorgeven aan de DNS Server en de server waar je site maakt
moet jouw site toevoegen bij de Apache configuratie (VirtualHost)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan