• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eenzelfde getal bij tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lode2008

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Mij vraag is, bij een getal moet 7 bijgeteld worden, maar als het op een nul eindigt dan moet er 9 bijgeteld worden.
Is daar een formile voor. Ik heb een voorbeld toegevoegd.
Groeten Lode

Bijlagen

Lode,

Is dit wat je zoekt?

Bijlagen

Probeer deze eens

PHP:
=ALS(RECHTS(D1;1)*1=0;D1+9;D1+7)

De laatste formule zou ik wijzigen in:
Code:
=ALS(RECHTS(D1;1)*1=[COLOR="#FF0000"][B]3[/B][/COLOR];D1+9;D1+7)

<knip> maar als het op een nul eindigt dan moet er 9 bijgeteld worden.<knip>
Het is dus de optelling. Ik dacht eerst het getal in D.

Laatst bewerkt:
@robdgr,

De vraag is
Mij vraag is, bij een getal moet 7 bijgeteld worden, maar als het op een nul eindigt dan moet er 9 bijgeteld worden.

Het onderwerp in deze vraag is 'een getal'. Dus een getal dat eindigt op 0 = getal + 9 anders getal +7:cool:

Anders zou de vraag toch moeten zijn: "Als een getal +7 op 0 eindigt dan moet er 2 bij opgeteld worden. Hoe doe ik dit?":confused:

Ik denk dat één van de drie oplossingen de vraag van de TS wel zal beantwoorden.:d

De vraag is voor meerdere uitleg vatbaar (en zit vol typefouten, maar dat terzijde).
Je kunt hem ook nog zo interpreteren:
PHP:
=A1+7+(REST(A1+7;10)=0)*9

Nog een interpretatie.
quote uit voorbeeldbestandje van TS
Mijn vraag is; bij elk cijfer moet 7 bijgeteld worden
maar als het op een nul eindigt, dan moet er 9 bijgeteld worden.
Is daar een formule voor
35345037951 bestaat dus uit 11 cijfers.
vanwaar moet er dan begonnen worden met optellen? van Rechts naar links?
Wat moet er dan gebeuren met de overflow? 5+7= 12 moet die dan meegenomen worden?

Laatst bewerkt:
Lees eerst de reacties nog eens door en probeer het toe te passen.

Lode,

wat is er fout aan hetgeen ik gepost heb?

Haij, wellicht heb ik mij niet goed uitgedrukt. Het nieuwe cijfer dat in de rechtse kolom als resultaat moet komen, daar moet de het laatste cijfer in dalend volgorde zijn en wanneer in de linkse kolom het cijfer eindigt op een NUL dan moet dat een 9 zijn, en dan weer dalend naar, 8, 7, 6 en zo verder, maar telekens dan weer 9 erbij. Dat staat dan te zien in de file die ik meegezonden heb. Hopelijk ditmaal een goede info gegeven te hebben. Groeten Lode

Inderdaad, "Plongske" dit bedoel ik. DANK daarvoor en eveneens DANK aan ALLE die mij geholpen hebben. DANK U
Groeten Lode

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan