Eerst continue opnieuw opstarten, nu alleen nog lange piep en verder niets

Status
Niet open voor verdere reacties.

IrisW

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2004
Hallo,

De pc van mijn zus is aardig gecrashed. En aangezien ze zelf niets weet over pc's bood ik aan om te helpen. Pffffffffff, waar ben ik aan begonnen. Het begon met steeds BSOD's. De foutmeldingen zocht ik op maar de meesten waren onbekend. Toch kwamen de videokaart en geheugen steeds terug. Het lijkt daar toch niet aan te liggen. Vorig jaar heeft ze er een nieuwe voeding in laten zetten dus dat het daaraan ligt leek me niet waarschijnlijk.Ik wilde Windows er opnieuw opzetten maar dat ging al niet meer. De pc bleef niet langer dan 1 minuut draaien waarna hij opnieuw opstartte. Ik heb de pc maar mee naar mijn huis genomen zodat ik ondertussen op internet kon zoeken vanaf mijn eigen pc. Helaas start hij hier al helemaal niet meer op. Het enige wat er nog gebeurd is dat de ventilator gaat draaien en ipv de korte piepjes die je normaal hoort klinkt er nu alleen nog maar een lange piep van 5 seconden. Vervolgens is het ff stil en komt die piep weer, 5 sec. Monitor blijft zwart. Heb een andere videokaart geprobeerd en een ander geheugen maar niets werkt. Is het dan toch de voeding? Ik heb gezocht naar wat de piep kan betekenen. Ze heeft een PhoenixBios en elders op dit forum vond ik dat een lange continue piep met de stroomvoorziening te maken heeft. Wat raden jullie me nu aan om te doen? Ik wil graag knutselen met pc's maar ik maak dat kastje met de voeding niet open hoor. Moeten we naar een expert of kan ik zelf nog iets proberen?

Wat voor systeem ze precies heeft weet ik eerlijk gezegd niet. Volgens mij een pentium 4, Nvidia Gforce4 videokaart, geheugen (? ze heeft zes blokjes op die geheugenstrip?), processorsnelheid weet ik niet.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan