Eerst defragmenteren dan Image maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mverlaan

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2001
Hoy,

Is het beter eerst een partitie te defragmenteren en daarna een image te maken van de partitie?

Dat doe ik wel altijd. Misschien is het niet nodig. Goede vraag.
Ik zal de antwoorden op deze vraag met grote belangstelling volgen.

Han

Hoi,

Toevallig heb ik vandaag nog een schone installatie van XP Pro gedaan en vervolgens een image gemaakt ervan.

1 Eerst XP kaal geïnstalleerd
2 Vervolgens SP2 (vanaf cd rom) eroverheen gezet
3 Daarna drivers moederbord, videokaart etc
4 M.b.v Norton Ghost Bootdisk een 'compressed' image aangemaakt en die vervolgens teruggezet. Wat resulteerde in 0% fragmentatie volgens het defragprogramma van windows zelf dan :)

Hoy,

Ik heb ook wel eens gelezen dat bij WinXP niet gedefragmenteerd hoeft te worden.

Als het op Fat32 is zal dat toch wel moeten denk ik.

Geplaatst door mverlaan
Hoy,

Ik heb ook wel eens gelezen dat bij WinXP niet gedefragmenteerd hoeft te worden.

Als het op Fat32 is zal dat toch wel moeten denk ik.

Ga er maar van uit dat het nodig is ZELFS voor XP,
echt waar

DarkZen, heb je na dit alles nog gekeken hoe het met de defragmentatie staat? Ik heb n.l. meerdere keren gezien ,na een schone installatie, dat het al weer een rotzooitje was.

MVerlaan, verwerk maar eens een avi tot dvd op NTFS en je hebt een compleet rood gekleurde schijf. :)
In ieder geval is het altijd beter eerst schoon te maken en dan een image te doen.

Er gaan twee dingen door elkaar, denk ik. De vraag was of je moet defragmenteren voordat je een image maakt.
De antwoorden op die vraag vind ik interessant.

Een andere vraag is of je onder XP moet defragmenteren. Dit is natuurlijk van tijd tot tijd nodig.

Han

Je moet ook onder windows xp regelmatig defragmenteren, als je er een backup van maakt hoef je dat niet, om dat alles bij elkaar gezet word.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Na de schone installatie was het inderdaad een puinzooi ja.
Image maken en image terugzetten en volgens windows is er dan niets meer gefragmenteerd :)

Hoy,

Alles wat ik maak of bewerk, bewaar ik op een andere partitie dan C:\. Dus dan kan ik beter alleen maar een backup terug zetten inplaats van defragmenteren, gaat ook nog vlugger. (als er tussentijds geen programma's geinstalleerd zijn).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan