Eerst formateren voor gebruik ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevichill

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2006
Hallo allemaal ,
Vorige week is mijn computer stuk gegaan en nu heb ik hem weer laten maken en een verse windows erop ( XP ) , maar ik heb op een Ext. HD mijn muziek,foto's etc.. noem het maar op erop staan , en die wou ik nu net even terug zetten op mijn pc ,
Maar als ik nu mijn HD aansluit en hem wil opennen in Deze Computer , dan moet ik eerst mijn HD formateren voordat ik er wat mee kan doen ?? , beetje raar ?
Hoe kan ik nu bij mijn bestanden komen zonder te formateren ..?

M.v.g , B.v.d Kevin

Hang de schijf eens aan een willekeurige andere pc, wat gebeurt er dan?

Daar was ik al bang voor. Ik vermoed derhalve dat het probleem weinig van doen heeft met de gerepareerde pc, maar dat de externe disk zelf een probleempje heeft (gehad). Een vervelend toeval dus.

Niet dat ik er resultaat van verwacht, maar start de machine eens op in de veilige modus en sluit daarna de harddisk eens aan.

Laatst bewerkt:
Daar was ik al bang voor. Ik vermoed derhalve dat het probleem weinig van doen heeft met de gerepareerde pc, maar dat de externe disk zelf een pprobleempje heeft (gehad). Een vervelend toeval dus.

Niet dat ik er resultaat van verwacht, maar start de machine eens op in de veilige modus en sluit daarna de harddisk eens aan.

Op vista met veilige modus wilt hij hem ook formateren , ik kan op XP nog even niet kijken i.v.m updates.

Is de schijf indertijd NTFS of Fat geformatteerd?

poee... dat is een goeie vraag .. ik denk standaard NTFS maar weet het niet 100% zeker ,
het gaat om een u2o Global Mobile Hard Disk 2,5'' Sata HDD model CMS103

Niet dat het er erg veel toe doet hoe de schijf ooit geformatteerd werd, maar ik was gewoon even benieuwd.

Sloot je de schijf altijd aan als Windows was opgestart of sloot je 'm aan voordat de computer zelf werd aangezet?

Niet dat het er erg veel toe doet hoe de schijf ooit geformatteerd werd, maar ik was gewoon even benieuwd.

Sloot je de schijf altijd aan als Windows was opgestart of sloot je 'm aan voordat de computer zelf werd aangezet?

Ik sluit hem meestal pas aan als windows opgestart is, maar vanacht ook geprobeerd om hem eerst aan te sluiten en dan pas de computer aan te zetten omdat ik dacht misschien leest hij hem dan wel helemaal mee maar zonder succes helaas,

Dat was idd. het laatste wat ik je wilde adviseren: de disk aansluiten voordat de machine wordt opgestart. Dit resulteert soms in érg trage systeemstarts (soms wel tot minuten lang wachten), maar nee had je al, ja kon je alleen maar krijgen..............
Maar goed, ook dát heb je al geprobeerd.
Dan rest weinig anders dan het proberen op XP en als het dan nog steeds niet wil lukken dan ben ik bang dat ik geen truuk meer weet. Misschien iemand anders die meeleest?

Er bestaan schijf herstel tooltjes die óók na een format gegevens terug kunnen halen.
Als niemand die meeleest een beter idee heeft, dan stel ik voor dat je de schijf formatteert, maar dan wél de snelle format, niet de uitgebreide (lange).
Vervolgens zo'n tool erop loslaten.
Ik zal even kijken of ik zo gauw een gratis tooltje kan vinden.

ja aan zo iets zat ik ookal te denken ... bijv. :
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
Testdisk misschien ?

ik ben verder niet bekend op dit gebied helaas maar kwam het tegen op google.

Fix partition table, recover deleted partition
Recover FAT32 boot sector from its backup
Rebuild FAT12/FAT16/FAT32 boot sector
Fix FAT tables
Rebuild NTFS boot sector
Recover NTFS boot sector from its backup
Fix MFT using MFT mirror
Locate ext2/ext3 Backup SuperBlock
Undelete files from FAT, NTFS and ext2 filesystem
Copy files from deleted FAT, NTFS and ext2/ext3 partitions.

Of het veel zin heeft weet ik niet (ik denk het niet, maar te proberen is het misschien)

open een Dos(opdracht)prompt en probeer handmatig de drive te vinden door alle letters van het alfabet te proberen.

typ na het openen van de opdrachtprompt:

CD\

gevolgd door een Enter op de Entertoets.

Dit resulteert in

C:\

typ nu telkens een letter in en kijk of de drive herkend wordt.

Hij heefd er geen zin in zo te zien , hij geeft aan dat er geen herkend bestand is gevonden , en dat ik moet controlleren of ik wel doe aan de systeemeisen , nou dat is logisch natuurlijk haha , dus ik denk dat ik maar moet gaan formatteren en dan die testdisk eroverheen gooi

Misschien het beste, maar je berichten zijn nog 'vers', wacht even af of een andere lezer mogelijk nog een paar truukjes weet.

Ik heb het opgelost een beetje met TestDisk , heel handig programmatje , geen installatie nodig , het is gewoon een CMD Promp venstertje , waarmee je je partitie's ken opzoeken,deleten,recovery, en jawel COPY:love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan